י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זאת חלוקת המנדטים

המנצחים והמפסידים - וההצלחה החרדית בטבריה ובצפת | תוצאות האמת בערים החרדיות

בבית שמש כבר נערכים לסיבוב השני בין מועמד 'דגל התורה' שמוליק גרינברג לעליזה בלוך; באלעד מתחילים להתרגל לראש העיר החדש ובטבריה, צפת וערד חוגגים את הניצחון החרדי | וגם: כמה מקומות במועצה קיבלה כל מפלגה | תוצאות האמת בערים החרדיות

המנצחים והמפסידים - וההצלחה החרדית בטבריה ובצפת | תוצאות האמת בערים החרדיות
המועמדים לרשויות המקומיות צילום: פלאש 90

בתום מערכת סוערת וייצרית במיוחד, מגיעות תוצאות האמת: הערים שעמדו במרכז הבחירות הן כמובן אלעד, בית שמש ובני ברק. אולם, למרות העימות בתוך המפלגות החרדיות, בחלק מהערים נרשמה אחדות שאף הובילה לניצחון. כך לדוגמה, בעיר צפת זכה מועמד המפלגות החרדיות יוסי קקון שסביבו התאחדו כל הקהילות החרדיות בעיר. בטבריה תכונן סוף סוף מועצה שתכלול את הסיעות החרדיות, לאחר שמועמדן יוסי נבעה ניצח בפער משמעותי. כל תוצאות האמת בערים החרדיות - וחלוקת המושבים במועצות.

אלעד

אחרי 10 שנים שהיה בתפקיד, הצליחה ש"ס לנצח את ראש העיר המכהן מאגודת ישראל שרוליק פרוש. מועמד המפלגה הספרדית יהודה בוטבול זכה ל-55.3% לעומת 44.7% שלהם זכה פרוש.

חלוקת המנדטים:

ש"ס תהיה המפלגה הגדולה במועצה וככל הנראה היא צפויה לקבל 7 מנדטים, אגודת ישראל עם 3 מנדטים, דגל 3, יצחק חלה 1, הציונות הדתית 1. בני תורה, אבי דיין וברק צברי לא עברו את אחוז החסימה. 

אשדוד

אחרי שברגע האחרון קיבל גם תמיכת ש"ס, ראש העיר יחיאל לסרי ממשיך לקדנציה נוספת. לסרי, שסביבו התאחד כל הציבור החרדי בעיר, קיבל 48.2% מקולות הבוחרים. אחריו הלן גלבר עם 19% ושמעון כצנלסון עם 13.6%.

לפי חלוקת המנדטים החרדים, ש"ס תקבל 5 מקומות במועצה, אגודת ישראל 4 ודגל התורה 2.

בני ברק

ראש העיר הנבחר, כצפוי, הוא מועמד אגודת ישראל חנוך זייברט, שנתמך על ידי דגל התורה. זייברט זכה ל-59% וניצח את מועמד ש"ס, שר הבריאות אוריאל בוסו ששקיבל 36.6%.

באדיבות המצלםחנוך זייברט חוגג ניצחוןצילום: באדיבות המצלם

חלוקת המושבים במועצת העיר: דגל התורה בראשות מנחם שפירא עם 30,623 קולות - 10 מנדטים. ש"ס בראשות אוריאל בוסו עם 22,182 קולות - 7 מנדטים.  ג' בראשות חנוך זייברט עם 20,243 קולות - 6 מנדטים. 'עץ' בראשות מנחם כרמל עם 5,145 קולות - 2 מנדטים. 'מחל' בראשות יעקב וידר עם 4,221 קולות - מנדט 1. 'טז' בראשות שלמה אלבוים עם 4,008 קולות - מנדט 1.

בית שמש

בית שמש בתום ספירת המעטפות הכפולות: ראש העיר ד"ר עליזה בלוך תתמודד בסיבוב שני מול המועמד המוביל שמוליק גרינברג. 

גירנברג - 19,965
בלוך - 18,909
אבוטבול - 17,958

פלאש 90משה אבוטבולצילום: פלאש 90

חלוקת המנדטים:

דגל התורה תקבל 5 מקומות במועצה, כח-שלומי אמונים ובעלז עם 3 (ירדו במנדט לאחר הספירה המלאה לטובת הליכוד שהתחזקה במנדט ועלתה ל-3), ש"ס עם 4, אגודת ישראל עם 3 ומפלגת דרך עם 2 מנדטים. עליזה בלוך 3, רינה הולנדר 1 והציונות הדתית 1.

טבריה

אחרי קדנציה שהסעירה את העיר בשל זכייתו של רון קובי והמעבר לוועדה קרואה, הצליח הציבור החרדי לזכות בראשות העיר. יוסי נבעה, מועמג החרדים, נבחר ברוב של 51.8%. ראש העיר לשעבר רון קובי קיבל 22.9% בלבד.

החלוקה במועצה: מאמינים בטבריה בנשיאות הגר"ד קוק תקבל 5 מקומות, רון קובי  3 מקומות; אביב יצחק 3 מקומות; ש"ס 2 מקומות; הציונות הדתית מקום 1;, דודיק אזולאי מקום 1; ויוסי נבעה מקום 1. המקום ה-17 כרגע נמצא אצל מקסים דדון, אך יייתכן  שאחרי המעטפות הכפולות יעבור למפלגתו של הגר"ד קוק.

יצויין כי מפלגת מאמינים בטבריה של הגר"ד קוק היא הסיעה המובילה בגודלה בעירייה, כשבתוך הרשימה שולבו אגודת ישראל ודגל התורה המונות ביחד כ-1600 קולות, איחוד הקהילות בנשיאות הגר"ד קוק המונים מעל 2,000 קולות תחת ניהולו של מקורבו של הגר"ד קוק הרב משה חיים שניידר, וקהל מסורתי רב שנענה לקריאתו של הצדיק להצביע למפלגה.

ירושלים

ראש העיר ירושלים משה ליאון, ניצח, כצפוי, את המתמודד מולו יוסי חביליו בפער עצום. ליאון, שזכה הפעם לתמיכה גורפת של הסיעות החרדיות, קיבל 81.5% מקולות הבוחרים בעיר.

חיים גולדברג, פלאש 90משה ליאון בחגיגות הניצחוןצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתום ספירת הקולות בירושלים, נרשם הישג חרדי: לראשונה המפלגות החרדיות יהיו רוב במועצת העיר. סיעת דגל התורה שמרה על כוחה ותכניס 6 נציגים למועצת העיר. ש"ס - 6, אגודת ישראל - 3, התעוררות - 4, מאוחדים - 2, המפד״ל - 2, התעוררות - 2 והציונות הדתית עם 2. ירושלים אחת של ראש העיר משה ליאון הצליחה להכניס שני נציגים. הליכוד ובני תורה יכניסו כל אחת נציג אחד. מפלגת נועם הצליחה ברגע האחרון להכניס גם היא נציג אחד למועצת העיר.

מודיעין עילית

אחוז ההצבעה בעיר מודיעין עילית, עמד על 76.5%, הצביעו לראשות העיר עבור יעקב גוטרמן 82.26% שהם 21,888 קולות. למועצת העיר נבחרו מפלגת יהדות התורה עם 13 מנדטים סך הקולות 19,516 קולות, ש"ס עם 4 מנדטים סך הקולות 5,231, עץ בני תורה עם 2 מנדטים סך הקולות 2,846.

יצויין כי נחתם הסכם עודפים בין מפלגת ש"ס ליהדות התורה שהשת"פ הראוי העניק לש"ס את המנדט הרביעי, בנוסף ראש העיר גוטרמן קיבל 2372 קולות יותר ממצביעי מפלגתו יהדות התורה  השווים ל 12%.

באדיבות המצלםראש העיר יעקב גוטרמן וסגנו טוביה פריינדצילום: באדיבות המצלם

עמנואל

ראש המועצה הוותיק אליהו גפני, שזכה לתמיכה של דודו ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, ניצח את הבחירות בפער משמעותי על יריבו יהודה שפיצר, שנתמך בין היתר על ידי אגודת ישראל. גפני זכה ל-60% מהקולות בעוד שפיצר קיבל 26.5% בלבד.

ערד

גם בערד נרשם ניצחון חרדי מוחץ, לאחר שמועמד חסידות גור, יאיר מעיין, זכה ברוב של 49% מהקולות והדיח את ראש העיר המכהן ניסן בן חמו. רשימת אגודת ישראל שרצה סיעת חי עלתה מ-4  ל-5 בעוד סיעת חי הדתית התמודדה בנפרד והכניסה מנדט, יחד 6 מתוך 15 מושבים וכך יחד עם מפלגת הליכוד של מעיין שזכתה בשני מנדטים ניתן להקים קואליציה מיידית בטוחה.

צפת

המועמד החרדי לראשות העיר יוסי קקון הביס את ראש העיר המכהן שוקי אוחנה לאחר שזכה ל-52% מהקולות. כלל המפלגות החרדיות התאחדו סביב המועמד והצליחו להביא לניצחון.

דוד כהן פלאש 90יוסי קקון חוגג בצפתצילום: דוד כהן פלאש 90

חלוקת המנדטים המסתמנת בצפת: ש"ס 3, חב"ד 2, דגל 1, אגודת ישראל 2, מחל 3, שלום אלבז 1, הציונות הדתית 1, יוחאי עזרא 1, ארקדי בארסט 1.

רחובות

העיר רחובות מתעוררת ליום חדש בתולדותיה, כאשר לאחר 15 שנה ראש העיר רחמים מלול לא ימשיך לכהן בה, ועתה ממתינים לקולות החיילים שיכריעו האם יהיה סיבוב שני בין מתן דיל לזהר בלום או שמא דיל יצליח להשיג את 0.7 האחוז החסר לו כדי לעבור את סף ה-40% - מה שייתר סיבוב שני והוא יוכתר לראש העיר. 

דיל נהנה מתמיכת רוב הציבור החרדי בעיר, כאשר מולו מתמודד זהר בלום שבאופן אישי נחשב אמנם לאדם הגון גם מול הציבור החרדי, אלא שהוא מייצג את הליברלים ותנועות המחאה הדורשים תחבורה ציבורית בשבת ושינוי הסטטוס קוו העדין בעיר. 

בגזרת המפלגות, לראשונה התמודדו כל ארבעת הפלגים במפלגות נפרדות. ש"ס שזכתה לשני מנדטים, אגודת ישראל בראשות פנחס הומינר שזכתה למנדט ולתוספת כח משמעותית במספר הקולות אשר הגיעו לכדי כ-3500, חב"ד שזכתה למנדט ודגל התורה שכרגע זוכה אף היא למנדט שמצוי עדין בסכנה לאחר ספירת קולות החיילים. 

מלבד זאת זכתה מפלגתו של זהר בלום ב-5 מנדטים, מפלגת מתן דיל ב-4 מנדטים, מפלגת מרצ ב-3 מנדטים, מפלגת הליכוד ב-2 מנדטים, מפלגתו של ראש העיר המכהן מלול זכתה למנדט בודד וכך גם מפלגת הבית היהודי.

רכסים

בראשות המועצה זכה מועמד דגל התורה יצחק רייך. מולו התמודד מוטי ויזגן מש"ס.

למועצה התמודדו שתי מפלגות, ש"ס שזכתה ל-6 מנדטים ודגל התורה זכתה ל-5 מנדטים. מפלגת הליכוד התמודדה למועצה אך לא הצליחה להביא את רף הקולות הדרוש כדי לעבור את אחוז החסימה.

בהכנת הידיעה השתתפו אבי גדלוביץ', משה ויסברג ואברהם פריינד

בחירות מקומיות בחירות מוניציפליות 2023 צפת בני ברק אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד