כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר הסערה

הוועדה למינוי שופטים תתכנס מחר לדון בהדחת שופט העליון

זאת לאחר שהשתתף באירוע חנוכת משרד של ביתו ואף הצטלם בסמוך לדיוקן שמן בדמותו שהוצב במקום

הוועדה למינוי שופטים תתכנס מחר לדון בהדחת שופט העליון
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

מחר (חמישי) צפויה להתכנס הוועדה למינוי שופטים לדיון בהדחתו של שופט העליון, חאלד כבוב. הנושא מובא לשולחן הוועדה ללא דיוני הכנה מראש, כך דווח ב'כאן רשת ב'. הסיבה להחלטה על התחלת הליך ההדחה לשופט כאבוב היא בשל התלונות שהצטברו לאחר שהשתתף באירוע חנוכת משרד עורכי הדין של ביתו, עו"ד מרים כבוב.

את התלונה נגד כבוב הגישו ארגון לביא וכן התנועה למשילות. הטענות נשמעו לאחר שבעמוד הרשת החברתית של ביתו הוא נראה מצולם בסמוך לדיוקן שלו עצמו שתלוי אחר כבוד על הקיר. מנגד, השופט כבוב טען בפני הנציבות התלונות על השופטים כי הוא לא נכח באירועים הללו.

שופט העליון כבוב טען כי השימוש בתמונתו לצורך קידום העסק הפרטי של בתו לא היה בידיעתו והוסיף שנמנע מהשתתפות באירוע פתיחת משרדה וכן באירועים קודמים של משרדה במשך השנים. אלא שמתברר כי השופט בהחלט השתתף באירוע ואף בהמשך הופיעה תמונתו במקומון בכתבה שנועדה לפרגן למשרד עורכי הדין של בתו.

מוקדם יותר השבוע התנועה למשילות פנתה לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, בדרישה שיורה על הדחת השופט  כבוב מכהונתו. לפי התנועה, מהמעשים של כבוב עולה "הפרה בוטה ושיטתית של כללי האתיקה לשופטים, וחמור מכך- כבוב שיקר לנציב".

חאלד כבוב שופט העליון בית המשפט העליון שקר הועדה למינוי שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד