י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא שומרים מרחק

אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים - בתאונת חזית אחור

בעשור החולף (2023-2014), נפגעו בתאונות חזית-אחור 10,526 בני אדם בתחום העירוני – מעל 1,00 נפגעים בממוצע מדי שנה | על פי הנתונים, 58 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות מסוג התנגשות חזית באחור ו-765 בני אדם נפצעו קשה

אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים - בתאונת חזית אחור
תאונת דרכים צילום: רוני נאק

שמירת מרחק מכלי הרכב שלפנינו היא אחד הכללים החשובים בנהיגה ועכשיו גם הנתונים מראים עד כמה זה יכול גם להציל חיים 38 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב בשנת 2023- אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. 

בתחום העירוני נפגעו 529 בני אדם בתאונות מסוג חזית-אחור, שני בני אדם נהרגו ו-98 נפצעו קשה כאשר תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה בראש הערים המובילות במספר הנפגעים.

תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. תאונות מסוג זה עלולות לגרום לכאבי גב וצוואר, פגיעות ראש, פגיעות שרירים ורצועות, כשברים, חבלות פנימיות, פציעות קשות ואפילו למוות.

למהירות הנסיעה ולשמירת המרחק משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים כמו גם מרחק העצירה שמתארך.

בעשור החולף (2023-2014), נפגעו בתאונות חזית-אחור 10,526 בני אדם בתחום העירוני,– מעל 1,00 נפגעים בממוצע מדי שנה. על פי הנתונים, 58 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות מסוג התנגשות חזית באחור ו-765 בני אדם נפצעו קשה. 

העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 1,315 בני אדם, אחריה ירושלים ובה 1,103 נפגעים ולאחר מכן חיפה שבתחומי העיר נפגעו בעשור האחרון 745 בני אדם בתאונות מן הסוג הזה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חולון שבתחומיה נפגעו 361 בני אדם והחמישית היא סח'נין עם 342 נפגעים בתאונות חזית-אחור בעשור החולף.

תאונה תאונת דרכים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד