כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש מהבאות

ראש הממשלה לשעבר: "על נתניהו להפסיק את המלחמה נגד חמאס"

עוד אמר על פעולה צבאית אפשרית ברפיח כי "מדובר בסיכון שאנחנו לא יכולים לקחת אם מצרים תפר את הסכם השלום בן ה-45 שנים"

ראש הממשלה לשעבר: "על נתניהו להפסיק את המלחמה נגד חמאס"
מחנה אהלים ברפיח, עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

‏ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין הערב (רביעי) לערוץ בלומברג האמריקני. במהלך הראיון אולמרט ניפק כמה אמירות יוצאות דופן כו למשל הרגע בו הוא הזהיר מפני תקיפה ישראלית ברפיח. ראש הממשלה לשעבר אמר כי "מדובר בסיכון שאנחנו לא יכולים לקחת אם מצרים תפר את הסכם השלום בן ה-45 שנים".

עוד אמר אולמרט כי "כי על נתניהו להפסיק את המלחמה נגד  חמאס ולהתמקד בתוכנית שתוציא את צה"ל מהרצועה, על מנת שכוח בינלאומי יוכל לשלוט בה".

דובר משרד החוץ בקהיר אמר לאחרונה על כוונת ישראל להיכנס לרפיח כי "המצב לא יכול לשאת הסלמה נוספת, המצב ההומניטרי קטסטרופלי ברצועה והמשך הפגיעה באזורים הומים באנשים ייצור מציאות שתהפוך אותה למקום שאי אפשר לחיות בו ותרחיש הגירוש יהפוך לריאלי. לכן מצרים מתנגדת למדיניות הזאת ולא תאפשר שהיא תתבצע".

לפני שבועיים שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס להוראת ראש הממשלה נתניהו להיערך לפעילות ברפיח בדרום רצועת עזה, וכתב כי הוא "מודאג מאוד בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ברפיח - שבה מסתתרת יותר ממחצית מאוכלוסיית הרצועה".

קמרון הוסיף כי "העדיפות חייבת להיות הפסקה מיידית בלחימה כדי להכניס סיוע ולהוציא משם את החטופים, ואז להתקדם לעבר הפסקת אש קבועה". שרת החוץ ההולנדית הזהירה גם היא ממבצע ברפיח ואמר כי "אין לכך הצדקה".

על פי האו"ם יותר מ-1.3 מיליון בני אדם נמצאים ברפיח, רובם עקורים מאזורים אחרים של עזה. ביום שישי אמרו ל-CNN תושבי רפיח ואנשים שנעקרו ממקומות אחרים בעזה כי הם חוששים ואין להם לאן ללכת אם ישראל תיכנס לעיר בדרום רצועת עזה הממוקמת קרוב לגבול המצרי.

אהוד אולמרט בלומברג ראיון רפיח מבצע צבאי חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד