כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השר דורש להכחיש

דיווח: הופקעה סמכותו של בן גביר להגביל עלייה להר הבית

בעקבות הדרישות של השר בן גביר להגביל הגעת ערבים להר הבית ברמדאן, קבינט המלחמה החליט להפקיע את סמכותו, ושלא ישתתף בקבלת ההחלטות בנושא. בן גביר: "מצפה מראש הממשלה להכחיש את הדיווח"

דיווח: הופקעה סמכותו של בן גביר להגביל עלייה להר הבית
איתמר בן גביר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קבינט המלחמה החליט להפקיע מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את הסמכות להחלטה על עליית ערביי ישראל להר הבית במהלך חודש הרמדאן. על פי דיווח ב'חדשות 12', במקום בן גביר, קבינט המלחמה הוא זה שיקבל את ההחלטות במקומו.

ההחלטה מגיעה לאחר שהשרים גנץ, איזנקוט וגלנט הפעילו לחץ על נתניהו - ודרשו שבן גביר לא ישתתף בהחלטות בנושא הר הבית. השרים פנו לנתניהו והבהירו: "בנושא נפיץ אין מקום לשיקולים זרים ופוליטיים".

לקראת תחילת רמדאן, חברי קבינט המלחמה ידונו בהחלטות - שנחשבות למשמעותיות: לא יוטלו הגבלות גורפות על כניסת ערביי ישראל; המשטרה תקבע מכסת מתפללים לפי קיבולת ושיקולי בטיחות בלבד; הגבלות פרטניות יוטלו רק בהתאם למידע מודיעיני - כפי שהיה נהוג בעבר. לפי ההערכות: תחילה תותר כניסת 60-50 אלף מתפללים. 

השר בן גביר הגיב לדיווח ואמר: "אני מצפה מראש הממשלה להכחיש את הדיווח לפיו בסוגיית הר הבית הוא החליט להיגרר אחרי הקונספציה של בני גנץ לפיה שקט קונים בהתקפלויות ובכניעה לטרור, ועל כוונה להעביר סמכויות המצויות בידי השר לביטחון לאומי לידי קבינט הקונספציה".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו קבינט מלחמה הר הבית חודש רמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד