י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"חדר 6"

סינוואר הופתע מהתמרון הצה"לי, השאיר עדויות וברח במהירות

סינוואר הופתע מהתמרון הצה"לי, והתכוון לנהל את הלחימה ממוקד בשם "חדר 6", בו אמצעים לשהייה ארוכה, חמ"לים וקווי תקשורת. כעת, הוא עובר ממקום למקום ומתנהל כמבוקש

 סינוואר הופתע מהתמרון הצה"לי, השאיר עדויות וברח במהירות
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

ראש ממשלת חמאס יחיא סינוואר הופתע כשצה"ל החל למתרן לעומק השטח הפלסטיני - כך דיווח אמיר בוחבוט באתר וואלה מפי גורם ביטחוני בכיר.

על פי הגורם, מנהיג חמאס התכוון לנהל את המלחמה מהמבצרים שבנה בתת קרקע. "סינואר מתנהל כמבוקש וככזה הוא לא בהכרח סומך עליו הסביבה הקרובה שלו, הוא יעשה טעויות ואנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה" מסר הגורם הצבאי.

עוד דווח, כי סינוואר תכנן לנהל את המלחמה כשהוא נע בתשתיות התת-קרקע בעיר עזה, ונע בניהן לפי ההתפתחויות. לפיכך, בנה את המנהרות כשהוא ממוקד בשהייה ממושכת במערכת המסועפת, והופתע כשצה"ל החל לתמרן לעומק השטח הפלסטיני.

בהמשך סינוואר החליט להעתיק את מוקד הפעילות שלו כשהוא נע מנקודה לנקודה מתחת לפני הקרקע באמצעות מנהרות אסטרטגיות.

אמיר בוחבוט דיווח כי "חדר 6" הוא שמו של המוקד המבוצר אליו סינוואר הגיע. מדובר במוקד תת קרקע החפור עמוק מאוד בקרקע ביחס למנהרות האחרות, וכולל בתוכו חדרי שהייה, חמ"לים, קווי תקשורת, מספר מגוון של פתחים כדי להערים על כוחות צה"ל והמודיעין.

ברגע שסינוואר הבין כי צה"ל מתקרב אליו במהירות, הוא החליט לעזוב מהר כמה מוקדים בזה אחר זה. בכל אותן הפעמים הוא הותיר אחריו כסף, מסמכים וסימנים מעידים נוספים שהיה שם.

מקור צבאי בכיר אמר לוואלה, "כשהוא נע ממקום למקום הוא פוגש גורמים שהוא לא רגיל אליהם. אפשר להעריך שהוא אפילו לא סומך על מי שמביא לו את האוכל ומה מגישים לו לאכול. זו נקודת לחץ שאי אפשר להתעלם ממנה".

כעת מעריכים בישראל כי בשל התקדמות צה"ל מעל ומתחת לקרקע באזור חאן יונס, וברקע ההצהרות הישראליות על הכוונה לתמרן ברפיח, הלחץ על סינוואר ושאר הבכירים הולך וגדל מדי יום. "אם הוא יעלה מעל לפני הקרקע הסיכוי שלו לבצע יותר טעויות עם הצוות שמאבטח ומקיף אותו הולך וגדל, ולכן צה"ל צריך להמשיך וללחוץ על כלל הנקודות ברצועת עזה ללא קשר למשא ומתן לשחרור החטופים", אמר מקור צבאי לוואלה, "סינואר, חשדן מאוד מטבעו, יעשה טעויות ואנחנו צריכים להיות שם או במרחב כדי לזהות את זה".

לסיכום אמר הגורם: "כך או כך נשיג אותו גם אם זה יקח לנו שעות או חודשים. לפי מה שהשאיר אחריו המרחק ביננו הוא טעות אחת יותר מדי שלו".

 

מלחמת חרבות ברזל סינוואר בורח במנהרה יחיא סינוואר חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד