י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המצב ברפיח

מחבלי חמאס רעולי פנים חמושים באלות ורובים "שומרים על הסדר"

מחבלי חמאס רעולי פנים חמושים ברובים ואלות נצפו ברפיח שבדרום הרצועה, כשהם מפטרלים ומפקחים על פעילות הסוחרים בשווקים. לטענתם הם מסייעים לנהל את העיר ולוודא שיש סדר ציבורי

 מחבלי חמאס רעולי פנים חמושים באלות ורובים "שומרים על הסדר"
שוטרים ברפיח צילום: משטרת מחוז רפיח

ברפיח, שם נמצאת יותר ממחצית מאוכלוסיית עזה, שמונה 2.3 מיליון תושבים, נראו רעולי פנים חמושים באלות ורובים, מסיירים בשווקים בניסיון "לשמור שלא יפקיעו מחירים", כך דיווחה רויטרס.

הם חלק מ'הוועדה להגנת העם' כתחליף למשטרת חמאס הרשמית, דובר מקומי רעול פנים אמר לרויטרס שהם שם כדי לתמוך במשרד הפנים בראשות חמאס, ולוודא שאנשים לא מנוצלים. לטענתם הם מסייעים לנהל את העיר ולוודא שיש סדר ציבורי. 

הצעד של חמאס מגיע על רקע הפגנה גדולה שהתקיימה אתמול בשוק בלב רפיח, שבמהלכה מפגינים הציתו צמיגים וגירשו מהמקום סוחרים במחאה על מחירי המזון הגבוהים. על אף שבהפגנה לא היו קריאות ברורות נגד חמאס, היא נערכת בצל טענות שארגון הטרור גונב חלק מהסיוע ההומניטרי שמועבר לרצועה ומוכר אותו לסוחרים, במקום לחלקו בחינם. ארגון "העזתים החופשיים", שמתנגד לחמאס ומארגן הפגנות נגדו, תיאר את המחאה כהפגנה נגד ארגון הטרור, כך דווח ב-Ynet.

בתוך כך, משרד הבריאות של עזה מסר ביום רביעי כי ארבעה ילדים מתו כתוצאה מתת תזונה והתייבשות בבית החולים כמאל אדוואן בצפון עזה, שמסר אתמול כי הוא מפסיק את הפעילות מכיוון שנגמר לו הדלק, אך אין לדיווח הזה אישור מגורם ישראלי.

רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד