כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גינו את חמאס

ניו זילנד הודיעה כי מתנחלים "קיצוניים" לא יוכלו להיכנס לשטחה

אחרי סנקציות שהטילו ארה"ב, צרפת ובריטניה על מספר מתנחלים, גם ניו זילנד הודיעה שהיא מצטרפת להחלטה וציינה כי המתנחלים "ביצעו התקפות אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית"

ניו זילנד הודיעה כי מתנחלים "קיצוניים" לא יוכלו להיכנס לשטחה
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אחרי הסנקציות שהטילו ארצות הברית בריטניה וצרפת על מספר מתנחלים, ניו זילנד הצטרפה אליהן והודיעה על איסור כניסה של מתנחלים ישראלים "קיצוניים", ש"ביצעו התקפות אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית", כך על פי הצהרה משותפת של ראש ממשלת ניו זילנד כריסטופר לקסון ושר החוץ וינסטון פיטרס, שמות המתנחלים שעליהם הוטלו הסנקציות לא צויינו, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

ראש הממשלה ציין כי הוא "מודאג מאוד מהעלייה המשמעותית באלימות הקיצונית שבוצעה על ידי מתנחלים ישראלים נגד פלסטינים בחודשים האחרונים. זה מערער במיוחד את המצב, שגם כך כבר נמצא במשבר גדול", אמר.

ראש הממשלה הוסיף כי "מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר הייתה אכזרית, וגינינו אותה באופן חד משמעי, ניו זילנד מבקשת להבהיר כי פעולות הטרור של חמאס אינן משקפות את העם הפלסטיני ברצועת עזה וברחבי העולם".

ניו זילנד גם הכריזה על חמאס כארגון טרור. שר החוץ ציין כי "ניו זילנד הגדירה את חמאס כישות טרור מאז 2010, אבל לאחר מתקפת 7 באוקטובר כבר אי-אפשר להבחין בין הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס. הארגון בכללותו נושא באחריות למתקפות הטרור האיומות הללו".

השניים הודיעו על סנקציות שיושתו על ארגון הטרור חמאס, בהן הקפאת נכסי חמאס בניו זילנד ואיסור לספק תמיכה או סיוע חומרי לארגון.

 

 

 

 

 

 

חמאס סנקציות ניו זילנד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד