ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הסלמה משמעותית

חשש בארה"ב שישראל עלולה לפתוח במלחמה עם חיזבאללה

האמריקנים מודאגים מכך שישראל מתכננת מלחמה בלבנון, שעשויה לצאת לדרך בתחילת הקיץ, זאת במקרה שבו המאמצים הדיפלומטיים לא יצליחו לדחוק את חיזבאללה מהגבול

חשש בארה"ב שישראל עלולה לפתוח במלחמה עם חיזבאללה
כוחות צה"ל בגבול הצפון צילום: דובר צה"ל

גורמי ממשל ומודיעין אמריקאים מודאגים מכך שישראל מתכננת פלישה קרקעית ללבנון שעשויה לצאת לדרך בחודשים הקרובים אם המאמצים הדיפלומטיים לא יצליחו לדחוק את חיזבאללה מהגבול הצפוני עם ישראל, כך אמרו בכירים בממשל ובכירים שמכירים את המודיעין לרשת CNN.

בעוד שהחלטה סופית טרם התקבלה, הדאגה בתוך ממשל ביידן שהסיכוי למלחמה עם חיזבאללה גבוה, כך לפי מקור שנאמר לו שמלחמה עשויה להתרחש בתחילת הקיץ.

"אנחנו פועלים בהנחה שמבצע צבאי ישראלי יקרה בחודשים הקרובים", אמר בכיר בממשל ביידן. "לא בהכרח בשבועות הקרובים, אבל אולי מאוחר יותר באביב. מבצע צבאי ישראלי הוא אפשרות מובהקת".

ממשל ביידן מנהל דיונים מקבילים עם גורמים ישראלים ולבנוניים, במטרה ליצור אזור חיץ בתוך דרום לבנון. העסקה הזו ככל הנראה תדחה פלישה ישראלית, כך סבורים בכירים בארה"ב.

"אני חושב שמה שישראל עושה, הם מעלים את האיום הזה בתקווה שיהיה הסכם במשא ומתן", אמר הבכיר לרשת CNN.

בכיר בממשל ביידן אמר שיש גורמים בתוך הממשלה והצבא שבעד מלחמה. יש "קבוצה הולכת וגדלה שאומרת: 'היי, בוא ננסה. בואו פשוט נעשה את זה", אמר הבכיר והוסיף כי כל פלישה עלולה להוביל ל"הסלמה גדולה שאנחנו אפילו לא יודעים את התוצאות שלה".

"ישראל מוכנה לתת הזדמנות לדיפלומטיה ולקוות שהיא תצליח", אמר גורם ישראלי ל-CNN. "אם לא ניתן יהיה לפתור את הנושא באופן דיפלומטי, ישראל תצטרך לשקול אמצעים חלופיים".

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד