כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שינו טקטיקה

המסר הסודי של סינוואר לבכירים בקטאר

במהלך פגישה של בכירי חמאס בקטר החודש, הגיע שליח של סינוואר עם מסר: "אל דאגה, הישראלים נמצאים בדיוק איפה שאנחנו רוצים אותם. אבדות גבוהות של אזרחים יוסיפו ללחץ העולמי על ישראל להפסיק את המלחמה"

המסר הסודי של סינוואר לבכירים בקטאר
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

בכירים בהנהגת חמאס הגולה נפגשו בדוחא, קטאר, בתחילת החודש על רקע החשש מצידם שמחבלי הארגון מחוסלים אחד אחרי השני. חיילי צה"ל הרגו עשרות מחבלים מדי יום כשהם משתלטים בשיטתיות על מעוזי חמאס.

ה"וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי שליח מטעם יחיא סינוואר, ראש חמאס בעזה הגיע לנציגים בקטאר, עם מסר: "אל תדאגו, יש לנו את הישראלים בדיוק איפה שאנחנו רוצים אותם. לוחמי חמאס, גדודי אל-קסאם, שורדים", נאמר בהודעה האופטימית.

לטענת חמאס, המחבלים מוכנים למתקפה הצפויה של ישראל על רפיח, "נפגעים אזרחים רבים יוסיפו ללחץ העולמי על ישראל להפסיק את המלחמה", נאמר בהודעתו של סינוואר.

עוד דווח, כי המחבלים, בפיקודו של מוחמד סינוואר, שינו את הטקטיקה שלהם מאז הפסקת אש קצרה בנובמבר. מחבלי חמאס מנסים כעת להימנע מקרבות אש גדולים ובמקום זאת משתמשים במארבים בקנה מידה קטן - תוך שימוש ברימונים ועד השמעת קולות מוקלטים של חטופים כדי לפתות חיילים ישראלים להגיע למלכודות.

מנהיגי חמאס בעזה אמרו לגורמים מצריים ולזרוע הפוליטית של הארגון כי גדודי אל-קסאם איבדו לפחות 6,000 מחבלים, מתוך כ-30,000 לפי הערכות לפני המלחמה.

בישראל טוענים שחוסלו עד כה כ-12,000 מחבלי חמאס בעזה, ועוד כ-1,000 נוספים במהלך הלחימה בישראל ב-7 באוקטובר. 

גורמי מודיעין אמריקאים ומצריים מאמינים שהאבידות האמיתיות הן בערך באמצע בין הטענות הישראליות לחמאס. אנליסטים צבאיים טוענים כי חמאס יכול לגייס לוחמים חדשים, אך קשה יותר להחליף מפקדים מנוסים.

 

 

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד