כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תמיכה איתנה

שר התרבות האיטלקי דחה דרישה להדיר את ישראל

שר התרבות האיטלקי דחה דרישה להדיר את ישראל מתערוכת האומנות היוקרתית בוונציה. "לישראל הזכות לבטא אומנות וחובה למסור עדות" אמר

שר התרבות האיטלקי דחה דרישה להדיר את ישראל
ונציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר התרבות האיטלקי ג'נארו סנג'וליאנו הודיע כי ישראל תורשה להשתתף בתערוכת האומנות היוקרתית ה"ביאנלה", שנערכת בעיר ונציה זו השנה השישית.

סנג'וליאנו פרסם הצהרה בנושא לאחר שלמעלה מ-14,500 אומנים, אוצרים ועובדי תרבות חתמו על מכתב גלוי בדרישה שהביאנלה לא תכלול את הביתן הישראלי השנה, כך דיווח דב גיל-הר בכאן חדשות.

"התכתיב של אלה שחושבים שהם מחזיקים באמת, וביהירות ובשנאה חושבים שהם יכולים לאיים על חופש המחשבה והביטוי היצירתי בעם דמוקרטי וחופשי כמו איטליה אינו מקובל ומביש", כתב סנג'וליאנו. "לישראל יש לא רק את הזכות לבטא את האמנות שלה, אלא יש לה את החובה לאפשר לאנשיה למסור עדות בדיוק בתקופה כזו שבה היא הותקפה בדם קר על ידי מחבלים חסרי רחמים, הסולידריות והקרבה העמוקה ביותר שלי מגיעה למדינת ישראל, לאמניה ולכל אזרחיה", אמר.

הקבוצה ‏The Art Not Genocide Alliance (ANGA), שפרסמה את המכתב בדרישה להרחיק את ישראל, הגיבה בהצהרה משלה שבה טענה כי "הביאנלה לא יכולה להיות 'מרחב של חופש, מפגש ודיאלוג, כאשר מספקים מצע לישראל - שכן מדינת האפרטהייד שלה מבצעת רצח עם נגד פלסטינים בעזה"

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד