י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צו השעה

המפסידים הגדולים מהניצחון // שניאור ובר

צו השעה כעת הוא לאחות את הקרעים ולהוביל לשיח חדש ונקי בקרב בני התורה והחסידות. לשקם מחדש את היחסים הפנימיים בין קהילות הקודש שכולן מכוונות לשם שמים וחפצות לקדש שם שמים | שניאור ובר בטור מיוחד על השלכות מערכת הבחירות ברחוב החרדי

המפסידים הגדולים מהניצחון // שניאור ובר
בחירות באשדוד צילום: פלאש 90

הבחירות המקומיות מסתיימות בהפסד צורב וכואב לציבור החרדי. גם המועמדים שחגגו בקול גדול ניצחון במוצאי הבחירות, וצהלו על כתפי פעיליהם, יודו בפה מלא שהם היו מעדיפים ניצחונות מתוקים יותר. לא כאלה שהושגו אחרי מערכת בחירות רווית מחלוקות, פילוגים והשמצות. זו היתה אחת ממערכות הבחירות הנוראיות ביותר בציבור החרדי. 

הבחירות המוניציפליות הפכו לחורבן נורא, לא רק בשל העובדה שהן נערכו באחת התקופות הקשות ביותר לעם ישראל. נקלענו למצב מזעזע שבו בשעה שיהודים מוסרים את נפשם ומסכנים את חייהם ממש ברצועת עזה, התקוטטו בערים חרדיות על כלום ושום דבר. בה בעת שחיילים גיבורים שהקריבו את חייהם והובאו לקבורה בבתי העלמין הצבאיים, נאבקו באלעד ובבית שמש על הבלים ועל סידור עבודה.

לא היתה שום סיבה אמיתית לשנאת החינם שבערה ברחוב החרדי בחודשים האחרונים בגלל הבחירות לרשויות המקומיות. מחוץ שיכלה חרב כפשוטו, מלחמה איומה נכפתה עלינו ועם ישראל נאבק על חייו בלי שום גוזמא, ואנחנו שקענו בבוץ הטובעני של השמצות וגידופים. על מה ולמה. האם זה היה שווה?

ברגע הזה, ששבו מערכת הבחירות כבר מאחורינו, ברוך השם, הציבור החרדי צריך להתנער מהאבק ולעשות חשבון נפש עמוק ויסודי על השפל שאליו הגענו בתקופה האחרונה. קידשנו מלחמות פנימיות כשאויבים מבית ומחוץ עומדים עלינו לכלותנו וחוככים ידיהם בהנאה גלויה. סיפקנו תחמושת לידי מבקשי רעתנו והיינו לעג וקלס בעיניהם.

מבלי לשים לב, בלהט מערכת הבחירות, ערכים קדושים שעליהם חונכנו וחינכנו את ילדנו, כמו אמונת חכמים ואהבת ישראל, נפגעו באופן עמוק ולעיתים בלתי הפיך. גם אם במקרים רבים נעשו פעולות מתוך כוונה רצויה, התוצאה היתה חמורה ומזיקה. אין הצר שווה בנזק הנורא של שסע עמוק והטחת עלבונות הדדיות בין יראי השם ובני תורה.

צו השעה כעת הוא לאחות את הקרעים ולהוביל לשיח חדש ונקי בקרב בני התורה והחסידות. לשקם מחדש את היחסים הפנימיים בין קהילות הקודש שכולן מכוונות לשם שמים וחפצות לקדש שם שמים. נדרשת מאיתנו התגייסות כללית להביא לאחדות אמיתית ביננו ולעשות הכל על מנת שבפעם הבאה נתלכד יחד, כאיש אחד בלב אחד, למען המטרה המשותפת ובכדי למנוע חילול השם.

למרות הקרע העמוק שנפער ביהדות החרדית, המשימה הזו אפשרית לחלוטין. אחת הסיבות לכך שניתן להוביל לפיוס וליצירת אחדות מחודשת, היא לאור העובדה שבשורה התחתונה, כמעט כל חלקי היהדות החרדית רשמו ניצחון מסוים. ש"ס קיבלה את אלעד, דגל ככל הנראה תקבל את בית שמש, שלומי אמונים מחזיקה שוב בביתר עילית, והסיעה המרכזית חולשת על בני ברק ויש שיאמרו – גם על ערד.

כעת, כשלפחות חצי תאוותם בידם, נצא בקריאה משותפת לנבחרי הציבור:  זה הזמן לאחדות. זו המשימה שלכם. אתם יודעים היטב אילו אתגרים קיומיים ניצבים בפני היהדות החרדית. אתם מבינים את הרגע המורכב הזה שבו אנו שרויים בשעה קשה זו. האיומים עלינו הולכים ומתגברים. עתידם של בני הישיבות לוט בערפל. רק ביחד ובאחדות אמיתית נצלח את המשברים הללו ונתגבר עליהם. זו השעה שלכם.

שניאור ובר בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד