י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאורך כל הציר

התיעוד המיוחד של פרוש: לייבל'ה סוגר מערכת בחירות סוערת

והשבוע בלייבל'ה: מהדורת סיכום הבחירות המקומיות: כולם ניצחו בפער גדול, וכמובן הסחף נמשך; האחים האדמו"רים שחלו ב'שושנה'; איזה מסכת לקחו בני גנץ ויוסי פוקס ב'שבעה'?; והתיעוד המיוחד של המועמד שהפסיד בכבוד

התיעוד המיוחד של פרוש: לייבל'ה סוגר מערכת בחירות סוערת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אחרי שעבר על לייבל'ה שבוע ללא שינה בגלל המתח הכבד לפני הבחירות, קיבל את התוצאות הסופיות עם תום ספירת כל המעטפות הכפולות. אגב, בספירת הכפולות בביתר כיבדו את אחד הנציגים שלא נחשוף את שמו לפתוח מעטפה שהגיעה מאחד מבתי הכלא עבור רשימתו לאחר שתושב העיר בחר להצביע דווקא לרשימה הזו.

בכל מקרה, לייבל'ה ראה שכולם ניצחו, גם 'דגל התורה', גם שלומי אמונים, גם הסיעה המרכזית, וגם ש"ס. כולם גרפו ניצחונות מטורפים שאין לתאר ואין לשער.

לייבל'ה, שבשבוע שעבר נפל למשכב עקב זיהום ברגלו, לא פרסם את המדור השבועי למרות שמדובר היה בערב בחירות. אפרופו זיהום, לייבל'ה שמע על שני אדמו"רים שבמקרה הם גם אחים ששניהם סבלו מ'שושנה' ברגל. האדמו"רים אף שוחחו בטלפון אחד עם השני ואחד מהם אמר לאחיו: "אפשר להתפלל שמונה עשרה גם בישיבה", והדברים נפלו על אוזניים קשובות. 

בצל מערכת הבחירות המונציפליות, נערך בימים אלו שיפוץ בבית מדרשו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, כראוי וכיאה למקדש מעט. לייבל'ה מחכה להשלמת המקום. 

את ראש העיר אלעד לשעבר ישראל פרוש שהמריא לפולין מיד לאחר הבחירות ראה לייבל'ה מתחיל ללמוד מסכת בבא מציעא בדף היומי כשהוא הרחק מכל ההמולה לאחר שהמריא להשתתף כמדי שנה בהילולת הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק.

באדיבות המצלםפרוש בלימוד בליז'ענסקצילום: באדיבות המצלם

בניחום האבלים אצל סגה"ש מקלב ראה לייבל'ה השבוע המוני מנחמים: בחמישי בצהריים ראה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לוקח משניות לעילוי נשמת הרב מקלב זצ"ל. 

באדיבות המצלםהדף שפוקס לקחצילום: באדיבות המצלם

מי שלקח את מסכת מעשר שני היה השר בני גנץ. 

באדיבות המצלםגנץ מופיע על משניות מעשר שניצילום: באדיבות המצלם

במטה הבחירות של חסידי גור בערד ניתן היה להבחין במתח האדיר על פניהם של הבכירים רגע לפני הניצחון הענק. לייבל'ה ראה את השר גולדקנופף פוזל למסך הסמארטפון של מקורבו שהוחבא תחת השולחן בהתאם לתקנות ה"טהרינו" התקפות במיוחד בערד וכך התעדכן השר על תוצאות המדגמים בערים השונות.

באדיבות המצלםגולדקנופף מתעדכן על התוצאות בהיחבאצילום: באדיבות המצלם

מי שהביא לשורת הישגים למרכזית היה היועץ האסטרטגי אבי דז'דק תושב בית שמש בפני עצמו שיממה קודם הבחירות חגג את הולדת בתו בשעה טובה והמשיך לפעול בכל הכוח והביא לשורת הישגים בבית שמש מ-1 ל-3, באשדוד מ-2 ל-4, בני ברק ועוד. במהלך יום הבחירות ראה לייבל'ה את אבי יחד עם חנוך דרנגר נציג גור בבית שמש והמועמד מוישה אבוטבול שכמעט עלה לסיבוב השני. 

באדיבות המצלםאבי עם אבוטבול ודרנגרצילום: באדיבות המצלם

ומילת פרגון ליועץ האסטרטגי אליהו ארנד: לייבל'ה זוכר את הבחירות הקודמות לפני כ-5 שנים אז ארנד התגורר שבועות ארוכים בחיפה. בבחירות האלה ארנד ליווה את הבחירות ברשויות שונות בארץ כאשר הוא שם את כל כובד משקלו על הצלחת דגל התורה בבני ברק, המועמד לראשות גבעת זאב יוסי אסרף, ורשימת הצדיק מטבריה רבי דב קוק למועצה ומועמדו לראשות יוסי נבעה.

בכל המקומות נרשמו מהפכים והישגים גדולים; בבני ברק דגל קיבלה את הסיעה הגדולה בפער עם 10 מושבים במועצה; בגבעת זאב כבר הספידו את אסרף אך ניצח את הבחירות בגדול; בטבריה סיסמת תוצאת הבחירות 'טיהר את העיר טבריה' שרשימתו של הצדיק קיבלה 5 מושבים והיא הגדולה במועצת העיר ויוסי נבעה נבחר לכהן כראש העיר וגבר על רון קובי בהפרש משמעותי.

באדיבות המצלםארנד מקבל את ברכת הצדיק רבי דב קוקצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה קפץ לבני ברק ביום הבחירות וראה בקלפי את האיש החזק בעיר ישראל דרנגר מצביע לראש העיר בפתק הצהוב. 

באדיבות המצלםדרנגר מצביע זייברטצילום: באדיבות המצלם

את נציג שלומי אמונים בבני ברק אבי לוין ראה לייבל'ה ביום הבחירות עם דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרבצ'יק בסיור בבני ברק.

באדיבות המצלםלוין וגרברצ'יקצילום: באדיבות המצלם

רק בירושלים לייבל'ה יכול לראות במטה תמונה של המנהל יענקי ברגר משלומי אמונים בשיחה עם מוטי בבצ'יק איש הסיעה המרכזית. 

באדיבות המצלםבבצ'יק וברגרצילום: באדיבות המצלם

מי שהתרוצץ בכל הארץ להביא הישגים למפלגתו היה השר איתמר בן גביר הנחשב לשריף בכל מקום. בשוק מחנה יהודה הוא זכה לסלפי עם מנדל ראטה שכנראה בראשו התנגן עוד שיר אהבה. 

פלאש 90מנדל ראטה ובן גבירצילום: פלאש 90

לאחר עבודה מאומצת וההישגים שרשמה חסידות בעלזא יצא ח"כ ישראל אייכלר לאירופה לרגל שמחה משפחתית. לייבל'ה ראה את ח"כ אייכלר הוגה בתורה בבית המדרש של חסידי צאנז ז'מיגראד באנטוורפן שבבלגיה. 

באדיבות המצלםאייכלר לומד עם נכדו בהתמדהצילום: באדיבות המצלם

בחגיגות הניצחון של ראש העיר החדש של צפת יוסי קקון, ראה לייבל'ה את יועצי התקשורת חזקי שכטר ונחמיה רוזנפלד מאושרים עם חיוך מאוזן לאוזן. לייבל'ה יודע שהשניים עשו קמפיין מושלם שהביא את קקון עד ללשכה החדשה ברחוב ירושלים בעיר.

באדיבות המצלםקקון עם רוזנפלד ושכטרצילום: באדיבות המצלם

בגבעת זאב ראה לייבל'ה את ראש המועצה הנבחר יוסי אסרף חוגג עם התומך הכי גדול שלו, מחשובי הקהילה החרדית, הקבלן הבכיר ישראל פלדמן. 

באדיבות המצלםפלדמן ואסרף מחייכיםצילום: באדיבות המצלם

את האסטרטגים של שמוליק גרינברג בבית שמש, נחום בנדיקט ושניאור ובר ראה לייבל'ה במוצאי הבחירות עוקבים בדריכות ובמתח שיא אחר ההתפתחויות בספירת הקולות שהביאו את שמוליק לסיבוב השני. 

באדיבות המצלםבנדיקט ווברצילום: באדיבות המצלם

עם היוודע תוצאות הבחירות בבית שמש, הבחין לייבל'ה במועמד המנצח שמוליק גרינברג שעלה לסיבוב שני חוגג עם האסטרטג שניאור ובר שליווה את הקמפיין מהרגע הראשון, לאורך כל הציר.

באדיבות המצלםגרינברג ושניאור וברצילום: באדיבות המצלם

מי שלקח ללב את התוצאות באלעד היה תושב העיר מנחם לנדו הנכד של הגר"ד לנדו שנצפה ברחובות בני ברק 'כאחד האדם' ללא נהג. 

באדיבות המצלםמנחם לנדו צועד לבדוצילום: באדיבות המצלם

לאחר התוצאות בערד ראה לייבל'ה את חבר המועצה הנכנס לוי יצחק גורדון מברך את שר השיכון יצחק גולדקנופף על ההישג. 

באדיבות המצלםגורדון וגולדקנופףצילום: באדיבות המצלם

מי שעוד ראה לייבל'ה במהלך יום הבחירות בערד הוא היועץ החרדי אלעזר גורדון אחיו של חבר המועצה הנכנס יחד עם ראש העיר הבא יאיר מעיין שנתמך על ידי הציונות הדתית.

באדיבות המצלםגורדון וראש העיר ערדצילום: באדיבות המצלם

את נחום אסולין יו"ר ש"ס במגדל העמק ונתן גרוסמן נכדו של הרב גרוסמן - המנצחים הגדולים - ראה לייבל'ה מסכמים מערכת בחירות בהן כוחה של מפלגת ש"ס זינק. השניים רכשו 'משקה' ובאו לשתות לחיים אצל הרב גרוסמן.

באדיבות המצלםאסולין והנכד של הרב גרוסמןצילום: באדיבות המצלם

בכנסת ראה לייבל'ה את השר משה ארבל (שניצח על הבחירות ביד רמה עם הצהרה לתקשורת בסיום) סועד ארוחת צהריים להנאתו עם ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי וח"כ אחמד טיבי. לייבל'ה לא יודע על מה השלושה הסכימו בשיחה אבל על הצורך בויטמין D נראה כי השלושה בטוח מסכימים.

באדיבות המצלםארבל תופס שמש עם ביטון וטיביצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן ראה את אבישי אלמליח, יועץ התקשורת של חה"כ אוהד טל, כשהוא מדייק מסרים עם הבוס לקראת עוד ריאיון בתקשורת.

באדיבות המצלםאלמליח ואוהד טלצילום: באדיבות המצלם

כך נראה החניון של הכנסת ביום הבחירות, חניון ריק ריק כפי שמעולם לייבל'ה לא ראה. הבניין היה נעול. חושך. אבל לייבלה בכל זאת בא לבדוק מה קורה... 

באדיבות המצלםחניון הכנסת ריקצילום: באדיבות המצלם

בלילה של ההצבעה על כסיף לייבל'ה שם נפשו בכפו והשתחל לפרסה. אל תגלו. לייבל'ה ראה את ראש הממשלה נתניהו וח"כ אברהם בצלאל.

באדיבות המצלםנתניהו ואברהם בצלאל בפרסהצילום: באדיבות המצלם

גם את הציר גפני-טיבי ראה לייבל'ה בפרסה חזק מתמיד. 

באדיבות המצלםגפני וטיביצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם ביצע גיחה לאירופה לפני הבחירות וביום הבחירות, לייבל'ה ראה את מוישי רבר הרל"ש של פינדרוס מתפלל חזק לניצחון בכל הארץ בציון של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר שבהונגריה.

באדיבות המצלםרבר בתפילה חרישית אצל ר' ישעיהל'הצילום: באדיבות המצלם
 

ביום הבחירות ראה לייבל'ה את בנצי קוגלר מ'חוות דעת' וקרן השביעית מתפלל בציון של ר' ישעיה'לה. האם לא מימש את זכותו להצביע? מעניין מאוד.

באדיבות המצלםקוגלר אצל ר' ישעיהל'הצילום: באדיבות המצלם

בהילולא של ר' אלימלך מליז'ענסק בפולין ראה לייבל'ה את דובר זק"א מוטי בוקצ'ין ומוטי פלדשטיין מקרן קמח. פלדשטיין, כך גילה לייבל'ה, הוא נכד לרבי אלימלך מליז'ענסק וזו פעם ראשונה שהגיע לציון. 

באדיבות המצלםפלדשטיין אצל ר' מיילךצילום: באדיבות המצלם

במיאמי, שם מזג האוויר טוב בתקופה זו, ראה לייבל'ה טיש פורים קטן שערך הרבי מבאבוב. מי שנטל חלק פעיל בטיש היה ר' משה (גאבע) פרידמן משב"ק הרבי מסאטמר שבא לפוש במקום. 

באדיבות המצלםמשה גאבע בטיש פורים קטן במיאמיצילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבעה בחצר ויז'ניץ על הרבנית מסקווירא ע"ה ראה לייבל'ה את המשבקי"ם מויז'ניץ ר' בנצי שטנגר ור' שייע קרויזר כשהם יוצאים מחנוך 'מיין שיך' ברחוב חזון איש בבני ברק שם רכשו נעלי בית לאדמו"ר. 

באדיבות המצלםהגבאים לאחר רכישת הנעלייםצילום: באדיבות המצלם

באירוע ההיסטורי של 'דרשו' בוינה, מפיק העל האמריקאי אלי פרידמן שאחראי על הפקת הקונוונשן של דרשו בקונטיקט הגיע ולא שכח לפרגן בסטטוס לקולגות, המפיקים הבינלאומיים ומפיקי הבית של דרשו שניאור פליישמן ויוסי פלס.

בכולל "חלקינו" באלעד לעמלים בתורה לאלו העובדים לפרנסתם ראה לייבל'ה את הלומדים בתחילת לימוד מסכת שבת לאחר סיום מסכת ברכות וסיום בסדרי הכולל את מסכתות מגילה חגיגה וסוכה.

מי שהחל לרכוב על קורקינט ברחבי בני ברק הוא הצלם נפתלי לרר. השבוע הוא גם גילה את הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטנסקי והתרגש לנסוע בה לראשונה. 

באדיבות המצלםלרר ג'וניור ברכבת הקלהצילום: באדיבות המצלם

האם הזמר החסידי יפתור את משבר האירוויזיון? אמן הרגש מוטי שטיינמץ הקליט פודקאסט עם העיתונאי אסף ליברמן. לייבל'ה מחכה לתוצאה וגם לתגובה של מוטי לשאלה האם ישיר באירוויזיון.

אסף ליברמןשטיינמץ בפודקאסטצילום: אסף ליברמן

כוכב הזמר הישראלי משה קליין הופיע במופע חיזוק ענק במקסיקו, יחד עם דוד ביתן. כשבסיום המופע העלה קליין לבמה את ילדי מקסיקו כשהם מחופשים, לביצוע משותף. 

החזן יענקי למר תועד מתברך בחביבות מפי האדמו"ר מניקשלבורג החביב והחייכן.

באדיבות המצלםלמר והרביצילום: באדיבות המצלם

לראשונה בשטיבלא'ך 'זכרון משה' בירושלים רישתו השבוע את כל החדרים במצלמות אבטחה. ללייבל'ה נודע כי מי שביצע את העבודה בכל החדרים היא חברת yrs מערכות של יוסי רייכמן הכריש.

 

באדיבות המצלםמתקינים את המצלמותצילום: באדיבות המצלם

ציר חוצה יבשות- יו"ר ארגון לב מלכה הרב אהרן אברמן נפגש עם שגריר קזחסטן בישראל היוצא, סטיבלדי בורשקוב. בטוח שמהשיחה יצאו דברים טובים לטובת חולי סרטן ובני משפחותיהם. מבורך.

באדיבות המצלםאברמן והשגרירצילום: באדיבות המצלם

בפורים קטן ראה לייבל'ה את רבני ה'כללית' הרב מנחם לבקיבקר רב הראשי, סגנו הרב צבי הרשקוביץ והרב שמשון טל רב מרכז רפואי שלוותה, יחד עם האח החרדי, איש החסד יו"ר עמותת אהבת נפש בסיור בבית החולים ע"מ לחזק ולשמח את המטופלים לכבוד היום. 

באדיבות המצלםהרבנים והאח יואל שוורץצילום: באדיבות המצלם

שירבו שמחות: פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לראש העיר הנבחר של בני ברק חנוך זייברט לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו ר' משה מנכ"ל צוהר הלב.

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו הרה"ג ר' ישי פסח אשר, מחשובי האברכים ומרביצי התורה בקרית יערים-טלז סטון.

ברכת מזל טוב לעוסק בצרכי ציבור באמונה איש החסד ר' יואל ישראל זופניק מארה"ב לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לחזקי ברוין יו"ר ארגון החסד ביקור חולים יד אברהם לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בעיר בית שמש. השליח הרב שלמה חיים פלס, מייסד ויו"ר מרכז הבטחון והחרום של שלוחי חב"ד בעולם הביא ברכה מיוחדת בשם כלל השלוחים בעולם בכלל וברוסיה בפרט ובמיוחד מטעם רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר כהכרת הטוב על פועליו הרבים למען כלל שלוחי חב"ד בעולם. 

באדיבות המצלםפלס בחתונה עם העיצובצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את העמדה של היין שהעמידו בביקור חולים יד אברהם. 

באדיבות המצלםעמדת הייןצילום: באדיבות המצלם

מי שנתן גראמען מרגש היה יואלי ברוין מארה"ב שהוריד דמעות לכולם ב'מצווה טאנץ'.

באדיבות המצלםברוין בגראמעןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לקמב"ץ זק"א בי-ם הרב בנצי אוירינג לרגל שמחת אירוסי בתו, עם בן הקלידן המוכשר ר' יואלי מרקוביץ מחסידות דושינסקיא.

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס מ'קול אנ"ש' ו'אנ"ש בלעטל' של חסידות תולדות אהרן, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למנהל קשרי הקהילה של כללית בקריית גת, איש החסד הרב אברהם בלושטיין לרגל שמחת נישואי בתו. בשמחה ראה לייבל'ה את האדמו"ר מפיטסבורג ובני האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי נחמיה אלתר והרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, שבאו לאחל מזל טוב.

באדיבות המצלםהרבנים בחתונהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד