כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחשש לטרור

אפליקציה סודית פותחה ליהודי גרמניה

אפליקציה שמסייעת להילחם באנטישמיות הושקה בפרנקפורט. המטרה: לשתף מידע הקשור לאירועי הקהילה ולחיים היהודיים בגרמניה. הפיילוט החל לפני 7 באוקטובר אך התקופה שלאחר הטבח בדרום הדגישה עוד יותר את הצורך בכזאת אפליקציה

אפליקציה סודית פותחה ליהודי גרמניה
בית כנסת בגרמניה צילום: מרדכי לובעצקי

הקהילה היהודית בפרנקפורט השיקה אפליקציה שתסייע במלחמה באנטישמיות בגרמניה ותייצר מרחב בטוח ל-7000 חברי הקהילה בעיר. האפליקציה סודית וחלק ניכר מהתכנים שלה מיועדים לחברי הקהילה היהודית בפרנקפורט בלבד. היא זוכה להתעניינות מצד קהילות נוספות בגרמניה, מאחר והיא יכולה להעביר מסרים והתראות מיידיות למספר גדול של חברים בלחיצת כפתור, כך דיווח ניסן שטראוכלר בישראל היום.

על פי הדיווח, לאפליקציה ישנם שני שימושים מרכזיים. הראשון מיועד לכל אדם המעוניין לקבל מידע כללי על חיי הקהילה היהודיים בפרנקפורט, וגם מידע כללי על חיים יהודיים. החלק השני מיועד לחברי קהילה בלבד אשר נרשמים באפליקציה ומקבלים אישור והרשאות לאחר אימות פרטיהם האישיים.

בנוסף חברי הקהילה יוכלו לקבל התראות על אירועים אנטישמיים או על חשדות מסויימים, כולל מסרים מצד כוחות הביטחון על הצורך לגלות ערנות סביב אירועים ספציפיים, והכל באופן מיידי לנייד. חברי הקהילה יוכלו גם לשתף מידע על אירועים פנים קהילתיים, אירוח של אנשים שנתקעו בפרנקפורט בשבת ומחפשים מקום להתארח וכו'.

"בניגוד לקבוצות רבות משתתפים באפליקציות השונות, כאן אנחנו מאשרים רק חברי קהילה מוכרים ומייצרים מרחב בטוח שבו חברי הקהילה יכולים לשתף חברים אחרים תוך ידיעה שרק חברי קהילה נחשפים למסרים שמועברים באפליקציה", אמר בנג'מין גראומן, ראש המחלקה הדיגיטלית בקהילה היהודית בפרנקפורט ומראשי הקהילה לישראל היום".

לדברי גראומן, הפיילוט החל לפני 7 באוקטובר אך התקופה שלאחר הטבח בדרום הדגישה עוד יותר את הצורך בכזאת אפליקציה, "יש לנו כבר 500 חברי קהילה רשומים, רבים מהם צעירים, כאשר יש אירועים אנטישמיים או אנטי ישראלים, אז כל מי שיתקל בהם יוכל לדווח על האירוע ואנחנו נתגייס לדווח עליו לרשויות, או לייצר מפגן תמיכה נגדי בישראל".

 
גרמניה אנטישמיות פרנקפורט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד