כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשד: עשקו וניצלו במרמה קשישה ניצולת שואה

שני חשודים נעצרו לאחר שקשישה ערירית, ניצולת שואה, סיפרה לעובדת הסוציאלית על כספים שהעבירה להם

חשד: עשקו וניצלו במרמה קשישה ניצולת שואה

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים עצרו אתמול (ב) שני פקידי בנק הבינלאומי בירושלים, בחשד לעושק וקבלת דבר במרמה מקשישה כבת 88, ערירית ניצולת שואה, בסך של מאות אלפי שקלים.

ראשיתה של החקירה בדיווח שהתקבל ביחידת ההונאה של משטרת ירושלים לפני כחודש מעובדת סוציאלית המטפלת בקשישה בבית האבות בו היא מתגוררת. על פי עדותה של העובדת סיפרה לה הקשישה כי מזה מספר שנים היא בקשר עם שני פקידי הבנק, גבר ואישה בשנות ה-60 לחייהם, שלהם העבירה סכומי כסף על סך כ- 800,000 ₪ ואף ביקשה לשנות את צוואתה ולציין את אחד החשודים כמוטבים.

חוקרי ההונאה, בשיתוף גורמי הבנק הבינלאומי ניהלו חקירה סמויה כנגד החשודים, במהלכה עלה כי עפ"י החשד הבחינו פקידי הבנק בסכומי כסף הנמצאים בחשבונה של הקשישה וכי מדובר באישה ערירית המתגוררת בגפה בבית אבות.

החשודים נפגשו עם הקשישה מספר פעמים במהלך השנים האחרונות הן בבנק והן בבית האבות בו היא שוהה, ואף ביקרו אותה בבית חולים בזמן שהיתה מאושפזת. חלק מהמפגשים אף התקיימו שלא במסגרת שעות העבודה המקובלות.

מתחקור פרטי חשבונותיה של הקשישה עולה כי בשנים האחרונות נמשכו מאות אלפי שקלים במזומן ובשיקים. חלק מהשיקים נפדו במזומן באמצעות צ'יינג'ים וחלקם נפדו על ידי צד שלישי. עוד עלה כי הקשישה ביקשה לשנות את צוואתה המקורית לטובת אחד החשודים.

בחיפוש שבוצע בבית החשודה נתפס סכום כסף על סך כולל כ- 450,000 ₪(כ-75,000 דולר במזומן והיתר בהמחאות בנקאיות השייכות לקשישה וחתומות על ידה).

החשודים שיתפו פעולה בחקירה, החשודה הודתה שקיבלה מהקשישה שיקים על סך כולל של כ- 700,000 ₪ אך טענה כי נעשה מרצונה החופשי של הקשישה כהבעת תודה עבור התמיכה הנפשית שנתנה לה.

החשודים הובאו היום בפני בית משפט השלום בירושלים אשר האריך את מעצרה של החשודה , רות בסון בת 57, ביומיים והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של החשוד, חיים סיסו בן 64, הכוללים גם מעצר בית מלא עד לתאריך 6.2.15 .

החקירה נמשכת.
קשישה שואה חשודים עושק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד