י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מוותיקי תלמידי מיר

מייסד שיעורי הערב: הגאון רבי ישראל יצחק ברנדסדורפר זצ"ל

הגאון החסיד רבי ישראל יצחק ברנדסדורפר זצ"ל מרבני חצר תולדות אהרן בירושלים וממייסדי שיעורי הערב בחצר החסידות הלך לעולמו בגיל 83. 'בחדרי חרדים' על מסכת חייו מאז נולד בצרפת ועד ללימודו בישיבת מיר כאברך רגיל

מייסד שיעורי הערב: הגאון רבי ישראל יצחק ברנדסדורפר זצ"ל
הגאון החסיד רבי ישראל יצחק ברנדסדורפר זצ"ל צילום: שלום קרויס

ברוך דיין האמת: מירושלים הגיעה הבוקר הבשורה על פטירתו של הגאון החסיד רבי ישראל יצחק ברנדסדורפר זצ"ל, מחכמי ורבני חצר תולדות אהרן והוא בן 83 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בצרפת בט' אלול ת"ש לאביו הרה"ח רבי שלמה ברנדסדורפר זצ"ל, בהיותו תינוק זכה להינצל עם אביו הרה“ח ר‘ שלמה ז“ל וכל משפחתו מגיא ההריגה באנטוורפן שבבלגיה.

ברבות השנים עלו לארץ והתיישבו בקיבוץ חפץ חיים, כאן בארץ הקודש התוודע לאדמו"ר הזקן בעל ה'שומר אמונים' זצ"ל ועלה לירושלים להסתופף במחיצתו. לאחר הסתלקותו, דבק באדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל שיסד את הישיבה ור' ישראל יצחק שהיה בן 12 נכנס לישיבה. 

כמו כן, היה חברותא ללימוד הוראה אצל הגאון רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל, ממשכנות הרועים. 

לאחר נישואיו נכנס ר‘ ישראל יצחק ללמוד בישיבת מיר. לאחר שבילדותו כבר היה לו קשר למיר. בתקופה של מלחמת סיני היתה ישיבת מיר מאוד ריקה, וראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל רצה למשוך לעצמו מבני ירושלים שיבואו ללמוד בישיבה. הוא פתח ’חברת ערב‘ לילדי ירושלים בקומה התחתונה של בנין הישיבה, ושם למד ר' ישראל יצחק זצ"ל.

במשך כל שנות חייו היה ספון הרה“ג ר‘ ישראל יצחק באהלה של תורה ולא מש ממנה כלל. ר‘ ישראל יצחק למד ברוב שנותיו בישיבת מיר, ישב והגה בתורה לשמה, בין הצורבים הצעירים בלא להתבלט, בלי להשתמש בתורה כקרדום לחפור בה, עד השנים האחרונות ממש. 

גולת הכותרת בחייו היה להיות מהוועד שיסדו את שיעורי התורה בערב בחצר החסידות, ר' ישראל יצחק שהיה חבר בוועד מונה ליו"ר. 

ר‘ ישראל יצחק שיזם את הרעיון נכנס בקודש פנימה, אצל הרבי ה'דברי אמונה' והציע את הרעיון, להנהיג שיעורי תורה בבית המדרש בשעות הערב, הדבר קיבל תמיכה ועידוד גדול מהרבי, והדבר יצא לדרך. הרבי זצ"ל בעצמו פעל יחד עם ר‘ ישראל יצחק להעמיד את השיעורים על מכונם.

לימים סיפר לגיליון 'אנ"ש בלעטל" היוצא לאור בחצר החסידות: "הרבי זי"ע היה עוצר אנשים בעברם להתברך ב‘גוט שבת‘ בליל שב“ק ושאל אותם מה עם שיעורי תורה, ולא רק זאת, הוא לא רק עודד את זה, אלא הוא אף השתתף הרבה בעצמו בשיעורי תורה. הרבי זי"ע היה ’א שטארקער מיטהאלטער‘ מהשיעורים, היה נכנס הרבה פעמים והתיישב בשולחן של הרה“ח ר‘ נפתלי רוזנפלד ז“ל ללמוד גמרא, בגמרא גדולה, להראות לציבור ’כי הם חיינו ואורך ימינו‘. בנוסף לכך היה הרבי מסתובב בין הקהל ומעודד את הציבור". 

ר' ישראל יצחק היה פעיל מאוד בביסוס וחיזוק הלימוד והשיעורים בערב ואף לאחר התמונותו של יבלחט"א האדמו"ר מתולדות אהרן פעל והמשיך את המפעל הגדול. 

עם פטירתו נעקרה אחת הדמויות המפורסמות בחצר החסידות בירושלים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, של משפחה וצאצאים. 

מסע הלויה יצא היום (חמישי) בשעה 12:30 בצהרים מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול של חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות תולדות אהרן הרב ישראל יצחק ברנדסדורפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד