י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר חדש

רוב יהודי ארה"ב סבורים שביידן טוב יותר מטראמפ

רוב יהודי ארצות הברית סבורים שביידן יהיה טוב יותר ליחסים בין ארצות הברית וישראל מאשר טראמפ – כך עולה מסקר חדש של "קול העם היהודי". הסקר נערך בשל הלחימה בעזה ותמיכת ארצות הברית בישראל

רוב יהודי ארה"ב סבורים שביידן טוב יותר מטראמפ
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

סקר חדש של "קול העם היהודי" של ה-JPPI (המכון למדיניות העם היהודי), בקרב יהודי ארצות הברית, מראה כי ישראל והיחס אליה יהוו מרכיב מרכזי בהחלטה למי להצביע בבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר בארצות הברית.

רוב יהודי ארה"ב אומרים כי יצביעו לנשיא ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, ורובם סבורים שהוא יהיה טוב יותר לישראל.

בסקר שנערך נמצא כי רוב יהודי ארה"ב מרגישים ירידה משמעותית בתמיכה האמריקנית במאמץ המלחמתי הישראלי. מדובר בשינוי משמעותי לעומת סקר קודם, שנערך בחודש ינואר השנה, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

הדעה של נסקרים מ"המרכז" בכך שארה"ב "לא תומכת מספיק בישראל" עלה מ-55% ל-67%. עלייה דומה ניכרת גם בקרב "נוטים לליברלים" ו"נוטים לשמרנים".

רוב משתתפי הסקר סבורים כי ישראל פועלת במלחמה במידה הנכונה או פחות מזה של "אגרסיביות" כלפי הפלסטינים.

בסוף השנה צפויות להיערך הבחירות לנשיאות בארה"ב והסקר מראה ששיעור גדול מהנשאלים מתכוונים לקחת בחשבון את עמדת המועמדים כלפי ישראל בהחלטתם כיצד להצביע.

סקר קול העם מלמד על ההעדפה הגורפת של יהודים ליברלים להצביע לנשיא ג'ו ביידן: 86% ממי שמגדיר את עצמו "ליברלי מאוד" יצביע ביידן; 75% מאלה שנוטים לליברלים יצביעו לביידן. 90% ממי שמגדיר את עצמו "שמרני מאוד" יצביע לטראמפ ו-76% ממי שמגדיר עצמו כנוטה לשמרנים יצביע לטראמפ.

 

 

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל דונלד טראמפ בחירות בארה"ב סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד