ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בצה"ל מתחקרים

כמאה נהרגו ברצועה | הבית הלבן: "אירוע רציני, בודקים את הדיווחים"

העזתים מדווחים על עשרות הרוגים ומאות פצועים בצפון הרצועה בשעה שהמון פלסטיני התנפל על משאיות שהובילו סיוע הומניטרי. בחמאס מאשימים את צה"ל בירי, בישראל טוענים כי ההמון נדרס על ידי משאיות שניסו להימלט מהאזור

כמאה נהרגו ברצועה | הבית הלבן: "אירוע רציני, בודקים את הדיווחים"
פלסטינים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בעזה מדווחים כי עשרות פלסטינים נהרגו כשצה"ל, שאיבטח שיירת משאיות שנכנסה לצפון הרצועה, פתח באש לעבר אזרחים שהתנפלו על המשאיות שהובילו סיוע הומניטרי. חמאס טוען כי מניין הקורבנות עומד על כמאה, לצד מאות פצועים. בצה"ל הודיעו כי הם מתחקרים את האירוע.

לטענת חמאס, כוחות ישראלים פתחו באש ישירות על אזרחים בזמן שהם המתינו לסיוע. מספר רב של פצועים הועברו לביה"ח אל-שיפא, ולמרכזים רפואיים נוספים.

על פי הדיווח ברשת CNN, נהגי המשאיות ניסו להימלט מהאזור, דרסו וגרמו למוות ופציעות.

הבית הלבן הגיב לתקרית: "מדובר באירוע רציני, אנו בודקים את הדיווחים ומבכים את אובדן החפים מפשע ומבינים את המצב ההומניטרי בעזה, בו פלסטינים תמימים רק מנסים להאכיל את ילדיהם".

דובר צה"ל מסר: "במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה. חלק מההמון התקרב לכוח צה״ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "יש להעניק גיבוי מוחלט ללוחמינו הגיבורים הפועלים בעזה, שפעלו מצוין מול המון עזתי שניסה לפגוע בהם. היום הוכח שהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה היא לא רק טירוף בשעה שחטופינו מוחזקים ברצועה בתת תנאים, אלא גם מסכנת את חיילי צה"ל. זו עוד סיבה מובהקת לכך שחייבים להפסיק להעביר את הסיוע הזה, שהוא למעשה סיוע לפגיעה בחיילי צה"ל וחמצן לחמאס".

ד"ר אמג'ד אליווה מחדר המיון של בית החולים אל שיפא אמר ל-CNN כי 40 מההרוגים הגיעו לבית החולים. ד"ר חוסאם אבו סאפיה מבית החולים כמאל עדוואן ציין כי 10 הרוגים נוספים הגיעו לבית החולים שלו. בבית החולים אל-עוודה בג'באליה אישרו את הגעתם של 3 הרוגים נוספים.

ערוץ אל ערביה הסעודי דיווח כי "ההפצצה הישראלית בכיכר נבולסי בצפון רצועת עזה הביאה למותם של יותר מ-100 אזרחים ולפציעתם של כ-1,000 נוספים".

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד