י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגמה מדאיגה

מספר האמריקנים המחזיקים בדעות אנטישמיות גדל ל-24 אחוז

סקר חדש של הליגה נגד השמצה: 24% מהאמריקנים מחזיקים בדעות קדומות אנטישמיות נרחבות, לעומת 20% בשנת 2022. בניגוד לדורות הקודמים, בני דור המילניום ודור ה-Z מסכימים עם יותר דימויים אנטי-יהודיים. 27 אחוז מהאמריקנים חושבים שזה מקובל, לפחות במידה מסוימת, שבן משפחה קרוב יתמוך בחמאס

מספר האמריקנים המחזיקים בדעות אנטישמיות גדל ל-24 אחוז
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר האמריקנים המחזיקים בדעות אנטישמיות גדל ל-24 אחוז, עלייה מ-20 אחוז בשנת 2022, כך על פי סקר שנערך על ידי המרכז לחקר האנטישמיות של הליגה נגד השמצה (ADL). בניגוד לשנים קודמות, שבהן דורות מבוגרים היו בעלי סיכוי גבוה יותר להחזיק בדעות קדומות אנטישמיות נרחבות לעומת דורות צעירים, סקר זה מצא כי בני דור המילניום ודור ה-Z  עלו על אמריקאים מבוגרים ומסכימים עם יותר דימויים אנטי-יהודיים - מאשר כל קבוצה דורית אחרת.

סקר שנערך בקרב מדגם מייצג של יותר מ-4,000 מבוגרים בארה"ב עם מרווח טעות של 1.5% בחן באיזו מידה אמריקאים מסכימים עם 11 הצהרות שונות על דימויים אנטי-יהודיים, ששימשו למדידת עמדות אנטישמיות מאז 1964, כמו גם הצהרות על ישראל. בני דור המילניום מסכימים עם המספר הגדול ביותר של דימויים אנטי-יהודיים בממוצע, העומד על 5.37. אחריהם באים דור ה-Z עם 5.01, דור ה-X עם 4.19, והבייבי בומרס  עם 3.06.

מסקר הליגה נגד השמצה עולה גם כי 27 אחוז מהאמריקנים חושבים שזה מקובל, לפחות במידה מסוימת, שבן משפחה קרוב יתמוך בחמאס, ול-24 אחוז מהאמריקנים יש חבר או בן משפחה קרוב שאינו אוהב יהודים. בסך הכל, ליותר מ-42 אחוז מהאמריקאים יש חברים או בני משפחה שאינם אוהבים יהודים או שסבורים כי מקובל מבחינה חברתית שבן משפחה קרוב יתמוך בחמאס.

"לאחר עשרות שנים שבהן האנטישמיות נותרה בעיקרה בשולי החברה, מזעזע לראות כיצד מספר האמריקנים המחזיקים בגלוי באמונות אנטישמיות גדל בצורה כה משמעותית בשנים האחרונות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "כמו כן, התפנית החדה, מדורות מבוגרים לדורות צעירים הנוטים יותר להחזיק באמונות אנטישמיות, מהווה מקור לדאגה עמוקה לעתידנו. הצורך בפתרונות טובים יותר דחוף מאי פעם – לפני שהמומנטום המסוכן הזה ימשיך לגדול."

"אלה שמציינים שיש להם חברים או משפחה שתומכים בחמאס או שאינם אוהבים יהודים, נוטים יותר להסכים עם מספר רב של דימויים אנטי-יהודיים לעומת אלה שאין להם חברים או בני משפחה כאלו, מה שמאשר את כוחן של הנורמות החברתיות," אמר מאט וויליאמס, סגן נשיא, המרכז לחקר האנטישמיות של הליגה נגד השמצה. "המקובלות החברתית של אמונות אלה היא גורם קריטי בביטויי עוינות. אנחנו צריכים שאנשים ידחפו את האמונות האלה בחזרה פנימה".

המחקר גם אישר מחדש כי האמונה בתיאוריות קונספירציה היא אחד המנבאים העיקריים של גישות ואמונות אנטישמיות. חוקרים מצאו כי שליש (33 אחוז) מהנשאלים מסכימים לפחות במידת מה עם האמירה שפעילים ישראלים עושים מניפולציות על המדיניות הלאומית של ארה"ב, וקצת פחות (30 אחוז) סבורים לפחות במידה מסוימת שישראל שולטת בתקשורת.

לבסוף, חוקרים מצאו שכמעט 90% מהאמריקנים מאמינים שליהודים יש זכות למדינה עצמאית משלהם, וכי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון הפופולרי ביותר עבור הסכסוך הישראלי-פלסטיני על פני כל הדורות.

מחקר זה נערך בין התאריכים 5-18 בינואר 2024, באמצעות Qualtrics, פלטפורמת סקרים אלקטרונית מובילה עם פאנל רחב של משיבים על פני קטגוריות דמוגרפיות. במחקר יושמה אסטרטגיית דגימה של מכסות, כאשר המשיבים נבחרו כדי להבטיח ייצוג מדויק על פני מאפייני המפתח של מגדר, גיל, גזע, אזור גאוגרפי, מוצא אתני, הכנסה למשק בית, והשכלה. נעשה שימוש במדגם יתר קל של נשאלים צעירים (בני 18-26) כדי למקסם את התובנות מקבוצת מפתח דורית זו. המדגם הסופי הניב 4,143 נשאלים המייצגים את כלל אוכלוסיית בארה"ב.

סקר ארצות הברית הליגה נגד השמצה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד