י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאחד יוצא שלוש

בית שמש: אגודת ישראל מחזקת את מעמדה ומשלשת את מספר נציגיה בעירייה

עם תום מערכת הבחירות בבית שמש מתברר כי סיעת אגודת ישראל שילשה את כוחה במועצת העיר, ובמליאת המועצה החדשה יכהנו שלשה נציגים מטעמה

בית שמש: אגודת ישראל מחזקת את מעמדה ומשלשת את מספר נציגיה בעירייה
אגודת ישראל בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

ההצלחה של אגודת ישראל בבית שמש מלמדת על ההתלכדות בעיר העתיד של הציבור החרדי סביב רעיונה של אגודת ישראל הפועלת בהכוונת גדולי ומאורי הדור שליט"א, וכך למרות המאבקים הלא פשוטים הצליחה אגודת ישראל בעיר להתחדש עם כוחות רעננים, והיא למעשה המפלגה המציינת את הגידול הכי גבוה במספר נציגיה, מ-1 בקדנציה היוצאת אותו מילא במסירות ובנאמנות ישעיהו ארנרייך ל-3 בקדנציה הנכנסת.

במהלך יום הבחירות וגם בימים שלפני, עשו עבודת קודש מאות פעילים בכל רחבי העיר. במפלגה מציינים כי "המסר של התנועה שמונהגת ע"י גדולי ישראל חילחל בקהלים רחבים, והתוצאות מדברות בעד עצמן, עם הגידול המבורך בקולות הג' בכל שכונות העיר, כולל בשכונות הוותיקות של העיר".

הפעילות במטה יום הבחירות של אגודת ישראל זכתה לשבחים מאורחים רבים מבית ומחוץ שהגיעו לבקר סיום הבחירות וראו מאות פעילים עובדים ב'ברען חסידי'. לכל קהילה מכ-20 החסידויות של אגודת ישראל היה את השולחן שלה, וממנו דאגו למקסם את ההצבעה. ניתן לומר כי מול ההצהרות של ראשי המפלגות השונות על מאגר הקולות, המפלגה החרדית היחידה שהצליחה להביא את המספר שלה לקלפי הייתה אגודת ישראל, פועל יוצא של נתוני אמת בדוקים, ושל אמונת חכמים צרופה.

מעיון במפת תוצאות הבחירות של בית שמש, עולה כי באזור הקריה החרדית הוותיקה ובשכונת חפציבה הסמוכה לה, אגודת ישראל קיבלה את המספר הגדול של הקולות מול כל המפלגות החרדיות, עם 2334 קולות המהווים 35.2% מכלל הקולות בשכונות אלו. בשכונה החדשה רמה ד' למשל, אגודת ישראל גרפה 10% מכלל הקולות בשכונה, ברמת אברהם עם 23% מהקולות, וכך על זה הדרך בכלל השכונות. אגודת ישראל בעיר הגיעה ל-10.13% מכלל הקולות.

תוצאות הבחירות הסופיות של בית שמש מלמדות כי מועצת העיר הקרובה תראה כך: דגל התורה: 5. ש"ס: 4. אגודת ישראל: 3. כח: 3. הליכוד: 3. מפלגת בלוך: 3. דרך: 2. הבית היהודי 1. והציונות הדתית 1.

נתון מעניין שעולה מבית שמש מלמד כי בעוד בבחירות שעברו, יהדות התורה שהתמודדה בעיר על כל מרכיביה קיבלה 14,368 קולות ו-8 נציגים במועצת העיר, ועתה שלשת המפלגות הגיעו ל-23,355 קולות ו-11 נציגים במועצת העיר. בסך הכולל במועצת העיר החדשה יהיו עתה רק 8 נציגים מהמפלגות הלא חרדיות מתוך 25, מה שמלמד על הכיוון אליה צועדת בית שמש.

נתון חשוב מלמד כי גם  שכונת רמב"ש ה' עליה דיברו רבות בשבוע האחרון, הציגה נתונים חרדיים מובהקים, כאשר רוב תושביה, וליתר דיוק 56.2% מתושביה הצביעו לראשות העיר לאחד משני המועמדים החרדיים, דבר המעורר תקווה רבה בקרב תושבי השכונה שיזכו מעתה לקבל את הזכויות המגיעות להם כמו כל תושב בעיר.

 

בית שמש אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד