י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתונים מדאיגים

הדמוקרטים מעדיפים מועמד שאינו תומך בהעברת סיוע צבאי לישראל

56% ממצביעי המפלגה הדמוקרטית אומרים שתמיכה בסיוע צבאי לישראל תפחית את רצונם להצביע למועמד. רק 46% סבורים שחמאס אשם. רוב הדמוקרטים מצהירים כי הם רוצים מועמד לנשיאות שיקרא להפסקת אש.

הדמוקרטים מעדיפים מועמד שאינו תומך בהעברת סיוע צבאי לישראל
פעילות צה"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

סקר שפורסמם היום על ידי סוכנות הידיעות רויטרס ומכון הסקרים איפסוס מעלה נתונים מדאיגים, רוב המצביעים הדמוקרטים מעדיפים מועמד לנשיאות שאינו תומך בהעברת סיוע צבאי לישראל.

 56% מהנשאלים שהזדהו כדמוקרטים אמרו כי תמיכה של מועמד בסיוע צבאי תפחית את הסיכוי שיצביעו לו, ורק 40% אמרו כי תמיכה שכזו דווקא תגדיל את הסיכוי שיתנו לו את קולם.

לפי הסקר, שיעור הולך וגדל של הדמוקרטים, מטיל על ישראל את האשמה למלחמה בעזה, 23% מהדמוקרטים מאשימים את ישראל, בניגוד ל-13% בנובמבר האחרון. 46% מהדמוקרטים אמרו שהם מאשימים את חמאס, ירידה מ-54% בנובמבר האחרון.

רוב הדמוקרטים מצהירים כי הם רוצה מועמד לנשיאות שיקרא להפסקת אש.

מנגד המצב אצל הרפובליקנים הפוך. כ-62% מהרפובליקנים הצהירו כי הם מעדיפים מועמד לנשיאות שיתמוך בהעברת סיוע צבאי לישראל, 34% אמרו כי תמיכה בסיוע כזה תפחית את הסיכוי שיצביעו לו.

לפי הסקר, בין ביידן לטראמפ יש שוויון בתמיכה בדעת הקהל, וכל אחד מהם זוכה לתמיכת 36% מהבוחרים - שיעור נמוך ביותר. לפי סקר שפרסמה רשת "בלומברג", טראמפ מוביל על ביידן בשבע מדינות מפתח שהנשיא חייב לנצח כמעט בכולן, אחרת הוא מפסיד: טראמפ ביתרון של 9% בצפון קרוליינה, 6% באריזונה, ג'ורג'יה, פנסילבניה ונבאדה, 4% בוויסקונסין ו-2% במישיגן. אם אלה יהיו התוצאות בבחירות, תבוסה מהדהדת לביידן.

 

 

 

הנשיא ביידן דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד