כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנע פיגוע גדול

מנטרל המחבל משחזר: "סימנתי לו שלום ויריתי בו"

האיש שהביא למותו של המחבל ולסיום הפיגוע בתחנת הדלק הסמוכה לעלי הוא לוחם שנמצא בחופשה מהלחימה בעזה שמשחזר את השתלשלות האירוע

מנטרל המחבל משחזר: "סימנתי לו שלום ויריתי בו"
אביעד גזבר צילום: דוברות בנימין

אביעד גזבר, מבעלי החומוסיה 'חומוס אליהו' שבתחנת הדלק הסמוכה ליישוב עלי, הוא זה שבתושיה רבה נטרל את המחבל בפיגוע נירי שבו נרצחו הערב (חמישי) שני צעירים בשנות ה-30 וה-17. גזבר נמצא בהתרעננות אחרי לחימה של ארבעה חודשים בעזה, במקרה הגיע לבקר את עובדיו בחומוס, אז התרחש הפיגוע.

"שמעתי יריות, הייתי בחומוס. הבנתי שזה פיגוע", שחזר זמן קצר לאחר הפיגוע. "נתתי כדור כדי שהמחבל יבין שאני נמצא פה, סימנתי לו שלום, הוא התחיל להסתער לכיווני - תפסתי מקום ויריתי בו. הורדנו אותו. המשכתי סריקות. ככה נגמר האירוע".

עוד הוסיף וסיפר: "זכיתי לצאת להתרעננות מחאן יונס. הגעתי למקום שלי לחומוס. אותם מחבלים שנמצאים בעזה הם אותם מחבלים שנמצאים כאן. חייבים להרים את הראש ולהפסיק להיות ילדי כאפות. להבין שאנחנו כאן ונשארים כאן. מספיק עם הרפיסות, עם החרבו דרבו. חייבים להרים את הראש ולהמשיך את הבנייה עם התושבים. בואו נרים את הראש ונרים את המקום הזה", כך גזבר.

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא מחמד מנאצרה, תושב קלנדיה - שוטר פלסטיני שעובד במחלקת החקירות הכלליות של מנגנוני הביטחון של הרשות.

לפני כשמונה חודשים, נרצחו ארבעה בני אדם באותו מקום בפיגוע ירי: אלישע אנטמן הי"ד בן 17, עופר פריימן הי"ד בן 64, נחמן שמואל מורדוף הי"ד בן 17 והראל מסעוד הי"ד בן 21. שלושה מהם נרצחו כשסעדו במסעדת 'חומוס אליהו', והרביעי נרצח בעת שתדלק בתחנה.

אביעד גזבר פיגוע ירי עלי תחנת דלק שחזור חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד