כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי הצהרת גלנט

נתניהו: "נקבע יעדים לגיוס, אפשר להשיג זאת בלי פילוג בעם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך מסיבת עיתונאים בצל סערת חוק הגיוס והמצב הביטחוני. ראש הממשלה אמר: מוקיר עמוקות את לימוד התורה של אחינו החרדים, מוקיר את התגייסותם לארגוני הצלה, אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה בציבור על הפער בחלוקת הנטל". לדבריו, "בחירות כלליות פירושן הפסקת המלחמה"

נתניהו: "נקבע יעדים לגיוס, אפשר להשיג זאת בלי פילוג בעם"
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב והתייחס לסוגיית חוק הגדלת ימי המילואים למשרתים ולסערת חוק הגיוס.

ראש הממשלה התחייב לקדם חוק שיתגמל יוצאי צבא, והביע את התנגדותו להרחבת שירות המילואים.

נתניהו התייחס לסערת חוק הגיוס ואמר: "אני מוקיר עמוקות את לימודי התורה - אך אי אפשר להתעלם מהתחושה הרווחת בציבור על הפער בחלוקת הנטל".

לדבריו, "גם הציבור החרדי מכיר בצורך הזה, והוא נכון לשנות את המצב, ולכן נקבע יעד לגיוס חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי. אפשר להשיג זאת בלי לפלג את העם ובלי להסית נגד אף ציבור. אבל ברור לי דבר אחד - אי אפשר להשיג הסכמה מוחלטת. הסכמה כזו יש רק בצפון קוריאה. מי שמחפש הסכמה מוחלטת בדמוקרטיה, לא יקבל שום החלטה".

נתניהו שמודע לכך שהסוגייה הנפיצה עלולה לגרור לבחירות אמר:  "בחירות כלליות פירושן הפסקת המלחמה. זו חצי שנה שבה הממשלה והכנסת יהיו משותקות ומשוסעות. במצב זה ידי הממשלה יהיו כבולות והיא לא תוכל לקבל החלטות - לא בעניין החטופים, לא בעניין חיזבאללה, לא בעניין רפיח. בשום עניין. גם הלוחמים יהיו משוסעים, יהיו אמוציות, מחנות, התרסות. זה ירי קטלני בתוך הנגמש ואסור שזה יקרה בזמן שאנחנו קרובים לניצחון. בחירות כלליות פירושן תבוסת ישראל. זה החלום של חמאס, נסראללה ואיראן, וכל חברי הקבינט יודעים על מה אני מדבר".

את מסיבת העיתונאים פתח נתניהו בשליחת תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע בתחנת הדלק בעלי.

נתניהו התייחס למערכה בעזה ואמר: "המערכה המדינית נועדה לתת לתת למערכה הצבאית את הזמן והמשאבים להשגת היעדים, עד להשגת הניצחון המוחלט. אנחנו מקבלים חופש פעולה חסר תקדים, וכראש ממשלה אני חייב לשמור על האינטרסים הקיומיים שלנו - גם כשהם הולכים ומתגברים".

לדברי נתניהו, הוא הודף "לחצים האדירים לסיים את המלחמה". 

ראש הממשלה התייחס לאפשרות שעסקת חטופים תצא לפועל ואמר כי הוא דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שישוחררו במסגרתה. "אנחנו עובדים מסביב לשעון ועושים מאמצים גדולים להצליח, זו מטרה קדושה. לא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס, כי אם נתקפל פשוט לא נהיה פה".

 

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט חוק הגיוס מסיבת עיתונאים גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד