י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איש חסד של אמת

הנרצח בפיגוע הירי בתחנת הדלק הסמוכה לעלי: ר' יצחק צייגר הי"ד

יצחק צייגר הי"ד, תושב שבי שומרון ומתנדב זק"א, נרצח בפיגוע הרצחני בעלי, המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתידלק את רכבו. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש, אך נהרג מאש המחבל שחוסל בידי בעל המסעדה הסמוכה

הנרצח בפיגוע הירי בתחנת הדלק הסמוכה לעלי: ר' יצחק צייגר הי"ד
הנרצח בפיגוע צילום: חיים גולדברג/Flash90

הותר לפרסום: ר' יצחק צייגר הי"ד, בן 57, תושב שבי שומרון, נרצח בפיגוע ירי קשה היום (חמישי) אחר הצהריים בתחנת הדלק ליד היישוב עלי שבבנימין.

ר' יצחק צייגר הי"ד התגורר בפסגות ועבר לשבי שומרון, הוא שימש כמתנדב משטרה וחובש רפואת חירום. היה מתנדב בארגון זק"א. 

לפרנסתו עבד בחברת בזק, מאז שמחת תורה התגייס למילואים ושירת במסירות עד לפני שבועיים. 

מכריו מספרים כי יצחק הי"ד היה אדם חייכן שעזר לכולם במסירות. ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, חברו הטוב, ספד: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באוייבנו".

באדיבות המצלםר' יצחק צייגר הי"דצילום: באדיבות המצלם

בארגון זק"א מבכים את לכתו: "בלב קרוע אנו מודיעים על הירצחו של חברנו היקר הקדוש הרב יצחק צייגר הי"ד בפיגוע הנורא היום בתחנת הדלק בעלי על ידי מרצחים בני עוולה. איש חסד של אמת בכל ליבו ומאודו, מוותיקי המתנדבים בזק"א מחוז שי שמסר נפש למען כבוד המת והקדיש ימים ולילות להביא כל יהודי לקבר ישראל. הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".

המנוח הותיר אחריו שלושה ילדים ושני נכדים, ועל מועד הלוויתו נמשיך ונעדכן. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תושב הישוב שבי שומרון וחבר המשפחה. דפק בדלת בית המשפחה ומסר לרעייתו שלומית את הבשורה המרה יחד עם עובדת סוציאלית, יו"ר הצח"י הישובי ופרמדיק בן הישוב.

דגן מסר לאחר מכן: "הלב מלא בצער אינסופי. יצחק היה חבר יקר מאוד, אוהב אדם בכל נימי נפשו. אין כמעט גוף בארץ שהוא לא התנדב בו, עשה חסד בישוב, תמיד היה נוהג לעצור את הרכב, להזמין אנשים, מארח אותם, אהב את ארץ ישראל בכל מאודו, היה גאה לגור בשבי שומרון.  אהב אהבת נפש את שלומית אשתו, היה השכן הכי טוב שיכול להיות, והחבר הכי מקסים שיכול להיות".

עוד הוסיף וספד: "הלב מרוסק, אבל הרוח שלנו איתנה! בתוך פחות משבוע שני הרוגים, אותו הרחוב, בית מול בית ממש. בצד אחד של הרחוב החייל סמ"ר נריה בלטה, גיבור ישראל, ובבית ממול יצחק צייגר, שכל כולו עזרה הדדית. כשנכנסתי עם המשלחת לבשר לשלומית את הבשורה הנוראה היא אמרה לי: "יצחק שם, אני רואה את הרכב שלו בטלוויזיה, הוא מטפל בפצועים"  לאשתו היה ברור, שאם הוא שם, אז הוא מטפל באנשים כמו שתמיד עשה. ואז לצערי הרב נאלצתי לבשר לה שנרצח ע"י המחבלים הברברים".  

"אנחנו נאסוף את השברים ואנחנו נהיה עוד יותר חזקים", הבטיח דגן, "יחד עם כל עם ישראל ניתן את הכוח לממשלת ישראל ולצה"ל ולמערכת הביטחון להכות מכה ניצחת את הברברים, וניתן כמתיישבים את הכוח גם לממשלה ולכל עם ישראל בחיזוק ההתיישבות כאן בשבי שומרון, שאיבדה שניים מטובי בניה, בתוך פחות משבוע. נחזק את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בעוטף עזה ובגבול הצפון".

יו"ר שבי שומרון אלי אלול התייחס לפיגוע הנפשע ואמר: "אין לי מילים. הלב מרוסק. לאבד שניים מבני הישוב הקטן שלנו תוך שבוע. זה בלתי נתפס. יצחק היה איש חסד, חבר טוב, תמיד ראשון לעזור. התרגשנו איתו ועם שלומית כשהקימו בית רק לפני שנתיים. אנחנו כל הישוב נחבק את שלומית ואת המשפחה ונסייע לה בכל מה שנוכל. נאסוף את הכוחות יחד. האויב לא יוכל לנו".

כזכור, אביעד גזבר בעל המסעדה בתחנה, חיסל את המחבל תושב קלנדיה ומנע את המשך מסע ההרג. המחבל הפתיע את יצחק הי"ד וירה בו בשעה שתידלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל.

ה' יקום דמו.

יצחק צייגר עלי פיגוע ירי תחנת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד