כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההצהרה וההבהרה

שר ההגנה טען כי 25.000 נשים וילדים נהרגו בעזה: מהפנטגון הבהירו שזה לא נכון

בדיון בקונגרס, שר ההגנה לויד אוסטין אמר כי מספר ההרוגים בקרב אזרחים פלסטינים בעזה מאז 7 באוקטובר 25.000. מאוחר יותר דוברת בפנטגון הבהירה את הדברים

שר ההגנה טען כי 25.000 נשים וילדים נהרגו בעזה: מהפנטגון הבהירו שזה לא נכון
פשיטות על תשתיות טרור בעזה צילום: דובר צה"ל

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר היום כי יותר מ-25,000 נשים וילדים נהרגו על ידי ישראל מאז 7 באוקטובר, והוסיף כי על ישראל לעשות יותר כדי להגן על אזרחים.

הנתון שצוטט על ידי ראש הפנטגון חרג אפילו מהטענה של חמאס עצמו על כ-22,000 נשים וילדים שנהרגו ב-146 ימי לחימה, מתוך כ-30,000 מקרי מוות לא מאומתים, וסתר את טענת ישראל שלפיה למעלה משליש מההרוגים היו לוחמים.

"זה יותר מ-25,000", אמר אוסטין למחוקקים כשנשאל במהלך דיון בוועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים לנתון על נשים וילדים שנהרגו על ידי ישראל.

כשנשאל על אמצעי הזהירות שישראל נוקטת כדי להגן על אזרחים, הוסיף אוסטין כי "בהתבסס על התוצאות ועל אובדן החיים המשמעותי, יש עוד מה לעשות".

כמה שעות לאחר מכן, סברינה סינג, דוברת הפנטגון, אמרה כי אוסטין ציטט הערכה של משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס בעזה והתכוון לפלסטינים ההרוגים בסך הכללי.

"איננו יכולים לאמת באופן עצמאי את נתוני הנפגעים בעזה", אמרה סינג בהצהרה.

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס בעזה. 30,139 בני אדם נהרגו, בהם 13,230 ילדים ו-8,860 נשים. כל תקשורת גדולים בעולם מציינים כי לא ניתן לאמת את הנתונים באופן עצמאי.

בהצהרה נדירה של חמאס מוקדם יותר החודש, ארגון הטרור חמאס טען כי איבד כ-6,000 מלוחמיו במלחמה.

מנגד היום מסר דובר צה"ל כי ישראל חיסלה כ-13,000 מחבלי חמאס בעזה מאז תחילת המלחמה, וכן כ-1,000 מהם חוסלו בתוך ישראל ב-7 באוקטובר.

 

לויד אוסטין ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד