כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מחוות למרצחים"

עשרות עצורים פלסטיניים שוחררו במפתיע; בן גביר תוקף את ראש השב"כ

בימין זועמים על שחרור שכזה שמתרחש שעות אחרי פיגוע טרור רצחני. בצה"ל ובשב"כ מסבירים כי הסיבה היא מצוקת מקום בבתי הכלא, אולם השר בן גביר משוכנע שמדובר במחווה לפלסטינים לקראת חודש הרמדאן בהנחיית ראש השב"כ

עשרות עצורים פלסטיניים שוחררו במפתיע; בן גביר תוקף את ראש השב"כ
הכניסה לכלא עופר צילום: Jamal Awad/Flash90

כ-50 עצורים מינהליים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון שוחררו אמש (חמישי) במפתיע מכלא עופר. לפי דיווחים פלסטיניים, כולם נעצרו אחרי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. 

בצה"ל ושב"כ התייחסו בהודעה משותפת לשחרורם כי "בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר". לשון התגובה.

גם בשירות בתי הסוהר התייחסו ומסרו: "העצורים ששוחררו הערב, הינם עצורים מנהליים, ששוחררו בהתאם להנחיית צה״ל בתיאום שירות הביטחון הכללי.

נבהיר כי לשירות בתי הסוהר אין שיקול דעת בדבר שחרור עצורים והוא נענה להנחיות מערכות הבטחון".

בימין זועמים: "מחווה לקראת הרמדאן"

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף הלילה ואמר: "העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר - אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ"מחווה" לקראת הרמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא. מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".

חבר הכנסת צבי סוכות מ'הציונות הדתית' הגיב וכתב: "‏מתבייש הערב במדיניות הממשלה בה אני תומך כחבר קואליציה. שחרור עשרות מחבלים לחינם שעות אחרי פיגוע הוא פשע ודלק לטרור ורצח יהודים. את דפוסי החשיבה שהשתרשו במערכת אנחנו מוכרחים לתקן וכמה שיותר מהר. מתבייש מאוד הערב".

כלא עופר שחרור עצורים עצורים פלסטיניים עצורים מנהליים צפיפות בבתי הכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד