כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ציר הרשע

דיווח: איראן פתחה עבור חיזבאללה מחסני אמל"ח בסוריה

נסראללה ביקש מאיראן לשלוח ללבנון טילים בליסטיים לטווחים קצרים ובינוניים וכלי טיס בלתי מאוישים. איראן קיבלה את הבקשה ופתחה את המחסנים בסוריה

דיווח: איראן פתחה עבור חיזבאללה מחסני אמל"ח בסוריה
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

מקורות חשפו כי חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, ואסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, נועדו ב-26 בפברואר 2024 בביירות.

על פי הדיווח, במהלך הפגישה קאאני נתן "אור ירוק" לחיזבאללה להסלים את פעולותיו, אם צה"ל יחל בפעולה קרקעית ברפיח. זאת, מחשש שדרום לבנון תהיה הבאה בתור.

עוד ציינו, כי נסראללה ביקש מקאאני לשלוח ללבנון טילים בליסטיים לטווחים קצרים ובינוניים, כלי טיס בלתי מאוישים ומערכות מעקב ותקשורת וכי קאאני נענה לבקשתו ופקד לפתוח עבור חיזבאללה את מחסני אמצעי הלחימה של משמרות המהפכה בסוריה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

על פי מקורות איראנים קאאני הגיע לביירות בשל "כעס איראני" על שיגור הרקטות לעבר הבסיס בצפת ב-14 בפברואר, על פי הדיווח התקיפה לא תואמה עם איראן והיא נוגדת את עמדתה אשר קוראת "לנקוט במדיניות של סבלנות אסטרטגית". יוזכר כי חיזבאללה לא קיבל אחריות לתקיפה ועל פי כלי תקשורת בלבנון פעיליו לא ביצע את השיגורים.

נג’יב מיקאתי, ראש ממשלת המעבר בלבנון, מסר במהלך ישיבת הממשלה השבוע, כי הישיבה נערכת בעקבות המשך התוקפנות הישראלית נגד דרום לבנון ואזורים לבנוניים נוספים. הוא ציין, כי לבנון מחדשת את הדרישה מהקהילה הבינלאומית ומנציגי המדינות השונות שהם עמם במגע להפעיל לחץ על ישראל לעצירת התקיפות ואת הפרת הריבונות הלבנונית ואת הדרישה ליישם את החלטה 1701.

עוד ציין כי הם מעריכים מאוד את המאמץ הצרפתי והאמריקני להגנה על לבנון והם סומכים על המאמצים שהם משקיעים לרסן את התוקפנות.

איראן משמרות המהפכה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד