ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאחר האסון

קולומביה האשימה את ישראל ב"רצח עם" בעזה והשעתה הסכמי רכישת נשק

נשיא קולומביה הורה להשעות את רכישת הנשק מישראל לאחר מותם של אזרחים עזתים שהמתינו לסיוע הומניטרי בעזה. יותר מ-100 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו

קולומביה האשימה את ישראל ב"רצח עם" בעזה והשעתה הסכמי רכישת נשק
לוחמי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע ​​כי ישהה ​​את רכישת הנשק מישראל לאחר שיותר מ-100 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בזמן שהמתינו למזון בצפון עזה אתמול, הנשיא פרסם את ההודעה דרך חשבון ה-X הרשמי שלו.

"זה נקרא רצח עם והוא מזכיר את השואה גם אם מעצמות העולם לא אוהבות להכיר בזה. העולם חייב לחסום את נתניהו. קולומביה משעה את כל רכישות הנשק מישראל", כתב פטרו.

לפחות 104 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו לאחר שכוחות צה"ל איבטחו משאיות סיוע הומינטרי של מזון, הקורבנות מתו כשניסו להשתלט על המזון, נהגי המשאיות דרסו את ההמון כשניסו להימלט משם.

ישראל היא אחת הספקיות העיקריות של אמצעי לחימה לכוחות הביטחון של המדינה הדרום אמריקאית, המעורבים בסכסוך בן עשרות שנים עם לוחמי גרילה וקרטלי סמים.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך הכנסת משאיות סיוע הומניטרי לפנות בוקר (חמישי) לצפון רצועת עזה, התפתחה התקהלות אלימה של תושבים עזתים סביב המשאיות, שבזזו את הציוד שהגיע. במהלך ההתקהלות נפגעו עשרות עזתים כתוצאה מדוחק ודריסה. חלק מההמון התקרב לכוח צה״ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע. ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר".

קולומביה חמאס עזה סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד