כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ג'ורג' עזה"

המחוקק האנטישמי נבחר: קרא ל"אזור נקי מישראלים"

במהלך המירוץ למושב בפרלמנט מטעם העיירה רוצ'דייל בבריטניה, מנהיג מפלגת הפועלים, כינה את עצמו "ג'ורג' עזה". הוא תיאר את הטבח ב-7 באוקטובר כ"פריצה למחנה ריכוז", ואת הטרוריסטים של חמאס כינה "לוחמים"

המחוקק האנטישמי נבחר: קרא ל"אזור נקי מישראלים"
בריטניה צילום: unsplash

ניצחונו הסוחף של מחוקק אנטי-ציוני וותיק, ג'ורג' גאלווי, בבחירות ברוצ'דייל שבמנצ'סטר - בריטניה, עורר דאגה גדולה בקרב היהודים. האנטישמי זכה ברוב של כ-40% מהקולות.

ארגון קמפיין נגד אנטישמיות דיווח על "הרקורד הנורא" שלו, כולל דבריו בנאום בברדפורד ב-2014, לפיה הוא רוצה שהעיר תהפוך ל"אזור נקי מישראלים".

הוא האשים הפסדים קודמים בבחירות את "הנבלים, השפלים, הגזענים והציונים", ואמר שהם "כולם חגגו את ההפסדים" שלו.

במהלך המירוץ למושב בפרלמנט מטעם העיר רוצ'דייל, מנהיג מפלגת הפועלים, שכינה את עצמו "ג'ורג' עזה", תיאר את הטבח ב-7 באוקטובר כ"פריצה למחנה ריכוז", ואת הטרוריסטים של חמאס כינה "לוחמים".

האיש לא בחל באמצעים כדי לנצח את הבחירות בעירו, הוא סחף אחריו את התושבים המוסלמים הרבים בשל התנגדותו העזה למלחמתה של ישראל בחמאס.

גאלווי חגג את ניצחונו וגינה בחריפות את מנהיג הלייבור קיר סטארמר על תמיכתו בישראל.

מועצת הצירים היהודים מסרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "ג'ורג' גאלווי הוא דמגוג ​​ותיאורטיקן קונספירציה, שהביא את הפוליטיקה של הפילוג והשנאה לכל מקום בו הוא עמד אי פעם בפרלמנט/ בחירתו היא יום אפל לקהילה היהודית במדינה הזו, ולפוליטיקה הבריטית בכלל".

האנטישמי זכה לאחר שמפלגת הלייבור נאלצה להשעות אנטישמי אחר, את המועמד שלה, עלי אזהר, בשל אנטישמיות. הוא תועד אומר שישראל בכוונה לא הגנה על הגבול הדרומי ב-7 באוקטובר כדי ליצור עילה לפלישה לעזה.

דובר מפלגת הלייבור אמר: "אנו מצטערים מאוד על כך שמפלגת הלייבור לא הצליחה להעמיד מועמד בבחירות הללו ומתנצלים בפני תושבי רוצ'דייל. ג'ורג' גאלווי ניצח רק בגלל שהלייבור לא התמודד".

עוד אמר: "רוצ'דייל ראויה לחבר פרלמנט שיקרב קהילות, ג'ורג' גאלוווי מעוניין רק לעורר פחד ופילוג. כחבר פרלמנט הוא יהווה כוח מזיק בקהילות ובחיים הציבוריים שלנו. מפלגת הלייבור תתחיל במהירות את התהליך לבחירת מועמד חדש של הלייבור לבחירות הכלליות בשנה הבאה".

מייק כץ, יו"ר סניף מפלגת הלייבור היהודית, הגיב: "בחירתו של ג'ורג' גאלווי מזיקה לפוליטיקה, לפרלמנט וללכידות החברתית. היא מביאה פוליטיקת פילוג, לפחד ולשנאה שלו אין מקום בחברה. אסור לתת לו לחלק את הקהילות שלנו".

בריטניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל קיר סטארמר ג'ורג' גאלווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד