ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לצד ישראל

ביידן לא מוכן לבצע שינויים במדיניותו כולל הצבת תנאים

הנשיא ביידן מתאמץ להציל את שיחות הפסקת האש לאחר שמעל מאה פלסטינים נדרסו למוות בעזה ממשאיות הסיוע. הנשיא עדיין אינו מוכן לבצע שינויים משמעותיים במדיניותו כלפי ישראל, כולל הצבת תנאים לסיוע צבאי כפי שחלק מהדמוקרטים מציעים

ביידן לא מוכן לבצע שינויים במדיניותו כולל הצבת תנאים
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ממשל ביידן מנסה להציל את המשא ומתן להפסקת אש לאחר  שפלסטינים רבים נהרגו מדוחס ומדריסה של משאיות הסיוע בזמן שהמתינו בתור לסיוע הומניטרי בעזה, כך לפי גורמים אמריקאים רבים ששוחחו עם רשת NBC. גורמים בממשל הביעו דאגה מכך שהמשא ומתן על הפסקה זמנית במבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה עלול להיעצר.

פקידי ממשל - מהנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנטוני בלינקן ומטה - התקשרו ביום חמישי לעמיתיהם בבירות ברחבי המזרח התיכון כדי לנסות להציל את המשא ומתן. אבל בבית הלבן ישנה פסימיות שעסקה קרובה יכולה להיסגר, כך דיווחה רשת NBC.

גם בעלות בריתה של ארה"ב מעבר לים מביעות תסכול, כאשר צרפת קוראת לחקור את מקרי המוות של שיירת הסיוע.

"זעם עמוק על התמונות שהגיעו מעזה שבהן אזרחים היו מטרה על ידי חיילים ישראלים", כתב נשיא צרפת עמנואל מקרון ב- X. "אני מביע את הגינוי החריף שלי וקורא לאמת, צדק וכבוד לחוק הבינלאומי".

יחד עם זאת, ביידן עדיין לא מוכן לבצע שינויים משמעותיים במדיניותו כלפי ישראל, כולל הצבת תנאים לסיוע צבאי לישראל כפי שחלק מהדמוקרטים מציעים, כך אומרים גורמים רשמיים לרשת NBC.

גורמים בבית הלבן אמרו ביום חמישי כי הממשל ביקש מישראל לחקור את המקרה בעזה ולספק מידע נוסף על מה שהוביל למותם של מעל מאה פלסטינים ולפציעתם של מאות נוספים.

בשבועות האחרונים, פקידי ממשל ערכו מספר פגישות בדרג גבוה כדי לדון במהלכים אפשריים שעשויים "לתמרץ את ישראל" לשנות את המצב בעזה, כך לפי שני בכירים אמריקאים. הדיונים כללו צעדי ענישה כמו מניעת או עיכוב מכירת נשק לישראל או צמצום שיתוף המודיעין האמריקאי, מה שחלק מהדמוקרטים לחצו באופן פרטי על הנשיא לעשות.

ביידן אמר באופן פרטי לכמה דמוקרטים כי הוא לא בטוח שמניעת נשק מישראל תהיה יעילה, כי בעוד שישראל רוצה יותר סיוע צבאי, היא לא צריכה את זה.

שר ההגנה לויד אוסטין נשאל ביום חמישי האחרון במהלך דיון בקונגרס אם הוא יפסיק לשלוח נשק לישראל אם ישראל תבצע פלישה קרקעית לרפיח, הוא אמר שזו תהיה החלטה של ​​הנשיא.

נכון ליום חמישי, ארה"ב עדיין לא קיבלה את תוכניות צה"ל למבצע צבאי ברפיח או את האסטרטגיה לפינוי יותר ממיליון אזרחים השוהים בה. בכירים אמריקאים הבהירו לישראל שהם רוצים לראות את התוכניות לפני תחילת הפלישה הקרקעית, כך על פי גורמים בממשל. 

מקורות המכירים את המודיעין העדכני ביותר בשטח ברפיח אמרו לרשת NBC כי צה"ל לא העביר כוחות קרקעיים או ציוד לאזור שמאותת על פלישה קרובה.

 
מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית הנשיא ביידן עזה רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד