י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלפי ארוחות

ארה"ב הצניחה סיוע הומניטרי בעזה

מטוסי תובלה אמריקנים הטילו עשרות אלפי ארוחות. הצנחת המזון לפלסטינים מגיעה יומיים אחרי האסון שבו נהרגו לפי דיווחים פלסטיניים יותר מ-100 בני אדם

ארה"ב הצניחה סיוע הומניטרי בעזה
הצנחת סיוע הומניטרי על ידי ארה"ב צילום: צילום מסך

צבא ארה"ב הצניח סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה, לראשונה מתחילת המלחמה. הסיוע הוצנח הבוקר באמצעות שלושה מטוסי תובלה מסוג C-130.

הצנחת המזון לפלסטינים מגיעה יומיים אחרי האסון שבו נהרגו לפי דיווחים פלסטיניים יותר מ-100 בני אדם שהתנפלו על משאיות סיוע. צה"ל פרסם תיעוד של ההמון מתנפל על משאיות הסיוע שהגיעו לעיר עזה. האסון עורר זעזוע ברחבי העולם, ולטענת צה"ל רוב ההרוגים בתקרית מתו כתוצאה מדוחק, או דריסה של נהגי המשאיות.

מנגד באיחוד האירופי טענו כי רבים מהפלסטינים שנפגעו באסון נורו מאש צה"ל, בזמן שניסו לקחת שקי קמח מהמשאיות, דבר שבצ"ל מכחישים.

לאחר האסון והגינויים בעולם הודיע נשיא ארה"ב ביידן כי האמריקנים יתחילו להצניח סיוע הומניטרי לעזה. "אנשים חפים מפשע נקלעו למלחמה איומה ללא יכולת להאכיל את משפחותיהם", אמר ביידן בהצהרתו. ארה"ב הדגישה כי העברת הסיוע תהיה ממושכת.

"הסיוע שזורם כעת לעזה אינו מספיק. חייהם של חפים מפשע נמצאים עומדים בפני סכנה, וביניהם גם ילדים, ראיתם את התגובה כשהם ניסו לקבל סיוע. אנחנו צריכים לעשות יותר בנושא, וארה"ב תעשה יותר".

 
סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל ארה''ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד