ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המחדל הגדול

3 הסימנים שהתקבלו בערב הטבח היו חייבים להדליק נורה אדומה

בליל ה-7 באוקטובר, התקבלו 3 אינדיקציות על הכוונה של חמאס לפתוח במתקפה. כל סימן בנפרד לא העיד לבדו על המתקפה. חיבור כלל הסימנים היה אמור להכריע כי מלחמה בפתח. בצה"ל הבהירו: "ייערך תחקיר בהקדם ויוצג לציבור"

3 הסימנים שהתקבלו בערב הטבח היו חייבים להדליק נורה אדומה
הפלישה לישראל צילום: צלמי פלאש90

פרטים נוספים נחשפו על המחדל הגדול ב-7 באוקטובר. שעות בודדות לפני תחילת המתקפה, התקבלו 3 "סימנים משמעותיים" - בנוסף להפעלת מאות כרטיסי סים ישראלי ברצועה. כל סימן בנפרד לא העיד על כוונת חמאס לפתוח במלחמה, אך חיבור ארבעתם היה אמור להכריע: "מלחמה בפתח", כך נחשף בחדשות 12.

במערכת הביטחון לא חשפו מהם אותם הסימנים המעידים, שהצריכו היערכות ביטחונית אחרת באותו הלילה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר כי "תחקיר ליל ה-6 באוקטובר יערך בהקדם ויוצג לציבור".

על פי הדיווח, שעות לפני המתקפה, נקלטו בישראל סימנים מעידים על הכוונה של מחבלי חמאס לפתוח במלחמה, אותם סימנים היו הפעלת מאות טלפונים עם כרטיסי סים ישראלי. המכשירים הללו הופעלו גם בעבר ללא שום אירוע שהתרחש, ולכן לא העלה חשד ברור להתקפה. בגופי המודיעין הניחו שחמאס היה עושה את זה מפעם לפעם כתרגיל לכוחותיו, וכך והוחלט על המשך דיונים בנושא.

שורה של ידיעות נוספות הקפיצו את המערכת, אך לבסוף הוחלט להסתפק בלשלוח לדרום הארץ צוות אחד מיחידת "טקילה" של השב"כ, ולא מעבר לכך.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד