י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
יחידת החילוץ הוזעקה

האסון בחאן יונס: שני מטענים הופעלו - בפנים ובחוץ | הפרטים

כוח מגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח שתפס בימים האחרונים את גזרת הלחימה בחאן יונס, נתקל בבית ממולכד שהתפוצץ. חלקים ממנו קרסו ממטעני החבלה שהופעלו בזה אחר זה

האסון בחאן יונס: שני מטענים הופעלו - בפנים ובחוץ | הפרטים
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

תקרית קשה אירעה אמש (שישי) בחאן יונס: שלושה לוחמי חטיבת ביסל"ח נפלו באסון, 14 נוספים נפצעו - חמישה במצב קשה.

הכוחות שהו באזור העבסאנים במזרח חאן יונס, הכוחות שייכים לחטיבת ביסל״ח שתפסה את הגזרה בימים האחרונים.

המשימה הייתה לאבטח את הציר הלוגיסטי שדרכו נכנסות השיירות לחאן יונס, ולהוציא משם התקפות למרחב העבסאנים. הכוח פשט על מבנים ששולטים על הציר הלוגיסטי כדי להסיר מהם איום.

פלוגת חי״ר נכנסה למבנה דו-קומתי, שהיה ממולכד. הכוח שנכנס רגלית לסריקות בתוך המבנה, וכוח נוסף שאבטח את הסריקות מבחוץ - עלו על שני מטענים שונים - בתוך המבנה ובסמוך אליו. 

בגל"צ דווח כי בפיצוץ בתוך המבנה היו גם שני לכודים, והוקפץ לשם כוח חילוץ של יחידה 669. 

האירוע התרחש אתמול במהלך פעילות של כוח מגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח שתפסה בימים האחרונים את גזרת הלחימה בחאן יונס, במקום חטיבת הצנחנים שיצאה מרצועת עזה. הכוח שהה בתוך מבנה שהתפוצץ וחלקים ממנו קרסו כתוצאה מזירת מטעני חבלה שהופעלו בזה אחר זה.

באירוע הקשה נפלו 3 לוחמים ועוד 14 נפצעו בדרגות פציעה שונות, 5 מהם קשה, 9 בינוני וקל. 

על פי הדיווח, מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, הגיע אתמול לזירת האירוע כדי לתחקר אותו. לפי התחקיר הראשוני, לוחמים זיהו במרחב את המחבלים, ייתכן שמדובר במחבלים שהניחו את המטענים, והכווינו מטוס קרב שתקף אותם.

בווינט דווח כי הצבא מתחקר גם את כמות החיילים ששהו במבנה, שכן מדובר בפיצוץ הקטלני השני של מבנה עזתי שאליו נכנסו לוחמים בשבוע האחרון ושהוביל לפגיעות קשה. רצף האירועים נראה כתופעה מתרחבת שעמה הכוחות מתמודדים, ומנסים להפיק לקחים וליישמם כדי למנוע את הישנותה.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לתקרית ואמר כי "האירוע התרחש במהלך סריקת תשתיות טרור, כששני מטענים התפוצצו במבנה שנמצא קילומטרים בודדים מהגבול".

מדובר באזור ממנו יצאו מחבלים לקיבוצים ב-7 באוקטובר, וביצעו את הטבח בכיסופים, עין השלושים, נירים וניר עוז. "אנחנו חייבים לטהר את המרחב הזה, מחירי המלחמה כבדים וכואבים. כל חלל וכל פצוע הם עולם ומלואו" אמר דובר צה"ל.

מלחמת חרבות ברזל חאן יונס חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד