כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הקואליציה מתאוששת

סקר של פילבר: ליברמן עוקף את לפיד - שממשיך לצלול

סקר מנדטים חדש שפורסם מעלה כי הקואליציה במגמת התאוששות. בנוסף, הסקר מצביע על נסיקה של ישראל ביתנו והתרסקות משמעותית של לפיד ויש עתיד. העבודה לא עוברת את החסימה. כל המספרים

סקר של פילבר: ליברמן עוקף את לפיד - שממשיך לצלול
לפיד וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים חדש שפורסם הערב (מוצ"ש) מעלה בערוץ 14 כי שינוי משמעותי נרשם במפת חלוקת המנדטים בישראל.

בעוד הקואליציה מתאוששת וחוזרת לטפס בסקרים, לפיד ומפלגתו ממשיכים לצלול בעוד מפלגתו של אביגדור ליברמן נוסקת ומתייצבת על משבצת המפלגה השלישית בגודלה בישראל.

את מפת המנדטים מובילה מפלגת המחנה הממלכתי של השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה, עם 27 מנדטים. אחריו נמצאת מפלגת השלטון, הליכוד, עם 24 מנדטים.

מפלגת יש עתיד של ראש האופוזיציה יאיר לפיד צוללת ל-10 מנדטים בלבד, ואפילו ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת יותר ממנה – 11 מנדטים, והופכת למפלגה השלישית בגודלה בכנסת.

עוצמה יהודית של בן גביר מקבלת 10 מנדטים, מפלגת ש"ס של אריה דרעי עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים והציונות הדתית של שר האוצר סמוטריץ' מביאה בסקר 5 מנדטים בלבד. מפלגת מרצ, שבבחירות האחרונות נפלה אל מתחת לאחוז החסימה, שבה לחיים ומשיגה 6 מנדטים בסקר. רע"מ הערבית של מנסור עבאס עם 5 מנדטים ובל"ד עם 4 מנדטים.

מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.9% בלבד. גם מפלגת חד"ש תע"ל לא עוברת ע"פ הסקר את אחוז החסימה.

גוש מפלגות הקואליציה, ללא המחנה הממלכתי שנכנסה לממשלת החירום בצל המלחמה, מקבלת 57 מנדטים, בעוד גוש מפלגות האופזיציה יחד עם גנץ מקבל 63 מנדטים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה-27 בפברואר 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 20,839 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 1.2% ± בהסתברות של 95%.

 
סקר מנדטים יש עתיד ישראל ביתנו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד