כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מושל בחסד

סלילת כביש חדש לציון בעל התניא

אחרי ששבת בציון 'בעל התניא' - מושל מחוז פולטבה שבאוקראינה הודיע על סלילת כביש חדש להאדיטש. מדובר בכביש שבור ומחורץ לאורך 45 הקילומטרים שלו, מה שגורם לטלטלות הדרך ליהודים הרבים שמגיעים אליו

 סלילת כביש חדש לציון בעל התניא
מושל מחוז פולטבה בציון בהאדיטש צילום: באדיבות המצלם

מושל מחוז פולטבה מר פרונין פיליפ יבגנייביץ', הגיע בערב שבת יחד עם סגנו מר צ'ובנקו אנטון גריגורייביץ' ועם פמליה מלשכתם למתחם ציון האדמו"ר הזקן – רבי שניאור זלמן, מייסד חסידות חב"ד ובעל התניא והשו"ע בעיירה האדיטש שבמחוז פולטבה, בצפון-מזרח אוקראינה, כדי לעמוד מקרוב על צרכי המקום הקדוש.

בתחילת הסיור סרה הפמליה לציון בעל התניא והעתירו בתפילה עבורם ועבור הממשלה והצבא האוקראינים ואחר כך ישבו עם יו"ר 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' הרב מאיר סטמבלר ועם שליח חב"ד בהאדיטש והגלילות הרב שניאור זלמן דייטש המנהל את מתחם הציון הקדוש. 

לפגישה הצטרפו גם ראש הישיבה שעל הציון הרב שמואל וייספיש, וכן חברי הנהלת הפדרציה היהודית והתומכים העיקריים שלה שהצטרפו לרב סטמבלר ובראשם ר' דוד באס, ר' דוד שולמן, ר' שלמה באס, ר' יוסף-דוד מילאייב ור' מנחם-מענדל זאק.

מטרת הפגישה הייתה להכיר מקרוב את מתחם הציון ואת צרכי המקום, בשעה שגם בזמן המלחמה ממשיכים להגיע אליו אלפי יהודים מכל העולם, ולפני המלחמה הגיעו אליו עשרות אלפים בכל שנה. גולת הכותרת של הפגישה הייתה הסכמתם לשיפוץ כביש לוחביצה-האדיטש, כביש הגישה היוצא מכביש קייב-סומי אל עבר העיירה. מדובר בכביש שבור ומחורץ לאורך 45 הקילומטרים שלו, מה שגורם לטלטלות הדרך ליהודים הרבים שמגיעים אליו. 

ההסכמה לבניית הכביש כבר ניתנה עקרונית בחודשים האחרונים אחרי סבב פגישות שערך הרב סטמבלר עם גורמי ממשל באוקראינה, ובכללם עם נשיא אוקראינה, וכעת נותר להביא את הדבר לידי פועל – נושא שנמצא בסמכות המושל. 

"העובדה שאוקראינה נמצאת במלחמה גרמה לכספים להיות מוסטים לנושאים ביטחוניים אבל גם בלשכת הנשיא הבינו את החשיבות שבדבר" אומר הרב סטמבלר. 

המושל יבנגייביץ' אמר בפגישה כי הוא מבין את הנחיצות והצורך בהקלת הנסיעה על המתפללים הרבים ונתן את הסכמתו, לא לפני שהראה לנוכחים בקיאות גדולה וסיפר להם כי חקר לעומק את ההיסטוריה והחשיבות של בעל התניא ושל בעל המקום בעולם היהודי. 

הוא גם הוסיף כי "הצדיק שומר על המחוז ועל אוקראינה כולה ואין לי ספק שהתפילות של העם היהודי לניצחוננו עוזרים לנו במערכה". 

עם כניסת השבת השתתפה הפמליה הנכבדה בתפילה 'קבלת שבת' ומאוחר יותר, עד חצות הלילה סעדו המושל וסגנו עם הרבנים וחברי הנהלת הפדרציה.

במהלך הסעודה סיפרו הרבנים דייטש וסטמבלר על חשיבות המקום למאות אלפי חסידים מכל העולם, על עולם החסידות ותורת החסידות, ועל כך שהם בטוחים כי בזכות הסיוע למקום הקדוש והתפילות שנערכות בו, תוכל אוקראינה להתמודד עם המלחמה שנכפתה עליה ולנצח בה.

האדיטש בעל התניא מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד