י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שבעה נעצרו

תיעוד מהמחאה: נהג דהר עם מפגין על מכסה המנוע

כמה מאות מפגינים מבין אלפים שהגיעו הערב למחות ברחוב קפלן בתל אביב, החלו בתהלוכות לא מתוכננות ברחובות הסמוכים, הפרו את הסדר הציבורי, חסמו צירים והתעמתו עם השוטרים: 7 מפגינים נעצרו

תיעוד מהמחאה: נהג דהר עם מפגין על מכסה המנוע
הנוסע על מכסה המנוע צילום: שימוש לפי סעיף 27א

הערב (מוצ"ש) במסגרת מחאה שאושרה ע"י המשטרה ונערכה כסדרה ברחוב קפלן בתל אביב, בהתאם לתנאים שנקבעו וללא חריג, הגיעו מוחים שהפגינו באופן לגיטימי למתחם שהוקצה לטובת המחאה, כאשר בתום המחאה רוב הציבור התפנה מהמקום.

במקביל, התקבצו מספר מפגינים על צומת עזריאלי ומנחם בגין באופן בלתי חוקי, והחלו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים וכל זאת על מנת לפגוע במרקם התקין של שגרת החיים, תוך ניסיונות לחסום צירי תנועה, ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הצירים. 

במהלך ההפגנה הבלתי חוקית, נעצרו 7 מפירי סדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בתוך כך נרשמו 18 דוחות תנועה על הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור" נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, ברשת הופץ תיעוד מטריד של נהג רכב מסוג טויוטה דוהר בנתיבי איילון כשנוסע יושב על מכסה המנוע ועלול להיפגע. אחרי כמה מאות מטרים לאור תחנוניו של המפגין, הוריד אותו הנהג בצד הדרך ונעלם המקום. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. 

מדוברות המשטרה נמסר: "בהמשך לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, אודות מפגין שניסה לחסום את כביש 20 ונראה יושב על מכסה מנוע של רכב תוך כדי נסיעה באיילון, המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות המקרה. 

נשוב ונדגיש כי הירידה לכביש בינעירוני במסגרת הפגנה לא מתואמת מסכנת הן את חיי המפגינים והן את משתמשי הדרך.  אנו שבים ומבקשים שלא לבחור בדרך מחאה זו,  שכן הדבר עלול לעלות בחיי אדם".

חסימת איילון חסימת כביש תל אביב מחאה עזריאלי מעצר מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד