י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טעות בדיעבד?

ימים ספורים לאחר שנבחר: ראש העיר הבא של טבריה כבר מאכזב

"העיר לא תהיה סגורה בשבת, אתרי התיירות יהיו פתוחים. כל בעל עסק שירצה - יפתח את העסק שלו בשבת". כך מצהיר יוסי נבעה שנבחר בקולות החרדים לראשות העיר טבריה

ימים ספורים לאחר שנבחר: ראש העיר הבא של טבריה כבר מאכזב
ראש העיר טבריה, יוסי נבעה צילום: מתוך פייסבוק

אחרי מאבקים סוערים בשנים האחרונות סביב צביון עיר הקודש טבריה מול ראש העיר לשעבר רון קובי, ראש העיר הנבחר יוסי נבעה שזכה לאמונם של גדולי ישראל ולקולות התושבים החרדים והדתיים, מצהיר בריש גלי כי חילול השבת בעיר יימשך ואף יתעצם.

בראיון שהעניק לעיתון 'מעריב', אמר נבעה: "טבריה היא עיר נופש ועיר תיירות, הצביון שלה יישאר כמו שהוא, היא לא תהפוך לעיר חרדית, היא לא תהיה בני ברק, זה ברור. אנחנו גם לא נהיה תל אביב. אנחנו נהיה טבריה וזה מה שיפה בה".

לדבריו, "אנחנו צריכים לשפר בה הרבה דברים אבל זה לא קשור לחרדים ולחילונים. לא ראית בעיר הפגנות של חרדים וזה מה שיפה. העיר לא תהיה סגורה בשבת, אתרי התיירות לא יהיו סגורים בשבת. היא תישאר פתוחה בשבת, כל בעל עסק שירצה - יפתח את העסק שלו בשבת, וזו החלטה שלו בלבד. אפשר לעשות זאת בצורה מגשרת ומכבדת, מבלי לתקוע אצבע בעין זה לזה. צריכים לראות במשותף את הטוב שיש בטבריה".

מתוך פייסבוקראה"ע טבריה יוסי נבעהצילום: מתוך פייסבוק

ראש העיר הנבחר יוסי נבעה, נשאל בראיון על קודמו רון קובי ואמר: “אני לא רוצה להתייחס לרון קובי אבל אגיד דבר אחד: קודם כל אנחנו צריכים להתכנס בתוך עצמנו כי הטלטלה שעברנו כעיר מ־2018 והניסיון של חמש השנים האחרונות ליצור פה משבר בין החרדים לחילונים גרם לתושבים להבין שצריכים לחיות ביחד, וראינו את זה בבחירות הללו. אני חושב שהם הבינו את זה הרבה יותר אחרי ה־7 באוקטובר ובתוצאות הבחירות זה בא לידי ביטוי הלכה למעשה".

נבעה, בן 52, נשוי ואב לשניים, נולד וגדל בירושלים, לאחר שחרורו מצה"ל עבר להתגורר עם משפחתו בטבריה. בגיל צעיר מונה למנהל מרחב הצפון של חברת 'בזק' והיה מבכירי החברה, בהמשך היה ממקימי חברת האוטובוסים 'אפיקים'. אחר כך מונה למנכ"ל עיריית טבריה, תפקיד שבו כיהן חמש שנים ובתפקידו האחרון - מנכ"ל מוסדות רבי מאיר בעל הנס, הפך את הציון הקדוש לאתר התיירות הגדול בטבריה עם מעל מיליון מבקרים בשנה. 

האם נבעה יצליח בסופו של דבר להגשים את חזונו באשר לחילול השבת בעיר? צריך להזכיר כי הכוח החרדי והדתי במועצה גדל בבחירות הללו, כך שהדבר תלוי בנציגים שומרי התורה והמצוות, האם ייתנו ידם למהלך או שמא יבלמו אותו בכל האמצעים?

חילול שבת תיירות פתוח בשבת יוסי נבעה טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 177 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד