כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בן דוד של בני גנץ

ויליאמסבורג: הרה"ח רבי הלל דוב גאנץ ז"ל

בארה"ב נפטר בכניסת השבת הרה"ח רבי הלל דוב גאנץ ז"ל מחשובי חסידי סאטמר והמשב"ק של הגאב"ד, היה בן דודו של השר בני גנץ. 'בחדרי' חוזר לדברים שאמר כשבני גנץ נכנס לפוליטיקה

ויליאמסבורג: הרה"ח רבי הלל דוב גאנץ ז"ל
הרה"ח רבי הלל דוב גאנץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר לפני כניסת השבת הרה"ח רבי הלל דוב גאנץ ז"ל מחשובי חסידי סאטמר, ומשב"ק גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל והוא בן 76 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד לאביו רבי מנחם משה גאנץ ז"ל מחשובי חסידי סאטמר בבני ברק, סבו היה הגאון רבי הלל פולק זצ"ל, מגדולי תלמידי ה'חתם סופר', רב קהילות טרנסילבניה, ומחבר ספרים בכל מקצועות התורה. ברבות השנים הקימה המשפחה את מכון 'קודש הילולים' המוציא לאור את כתביו.

כבר בגיל צעיר היה פעיל נגד ניתוחי מתים בארץ הקודש, בארץ שימש כמנהל מוסדות סאטמר בבני ברק והיה משב"ק הגאב"ד של 'העדה' הגאון רבי משה אריה פריינד. 

לא רבים יודעים, אבל משפחת גנץ המורחבת פזורה ברחבי העולם היהודי, בעיקר בריכוזים החסידיים בארה"ב. רובם נמנים על הקהילות האנטי-ציוניות של חסידות סאטמר,  הרב גאנץ ז"ל היה בן דודו הרחוק של השר בני גנץ יו"ר 'המחנה הממלכתי' וסבם הגדול המשותף הוא הגאון רבי הלל פולק זצ"ל. 

בחודש אדר תשע"ט, בשעה שבני גנץ התמודד לראשות הממשלה, העניק המנוח ראיון ל'קו עיתונות' שם סיפר: "הסבתא של בני הייתה הולכת עם 'טיכל' (מטפחת לכיסוי ראש), אמא שלה, הסבתא רבא, הייתה אשת היישוב הישן בירושלים, היא הייתה הולכת להתפלל במניין 3 תפילות ביום, אתה יודע מאיזו משפחה הוא מגיע?", אמר הרב גאנץ באידיש עסיסית.

- יצא לכם להכיר את בני גנץ, נפגשתם?

"המשפחה המורחבת מכירה אותו, תמיד שמענו על 'פרשת גדולתו', אנחנו עוקבים אחריו עוד מהימים שהוא היה בצבא של הציונים, אבל אנחנו מתביישים בו ומתנערים ממנו. הוא רק עושה בושות למשפחה".

"מה יש לנו ממנו? רק בושות הוא עושה לנו, כל השושלת שלנו יראים ושלמים ורק הם, נעבעך, נפלו מהדרך. כשהייתי צעיר התנחמנו בזה שלפי השמועות במשפחה, בני מניח תפילין כל יום. אני לא יודע אם זה נכון ואם הוא ממשיך עם זה".

לאורך כל השיחה, הרב גאנץ הרבה להתנצל על בן משפחתו ולהסביר ש"בימים ההם", כמעט לא היה בית ש"זה לא קרה לו" ושלא הייתה משפחה שלא היה בה ילד שפרש משמירת תורה ומצוות. לדבריו, הוריו של בני הם הענף המשפחתי היחיד שאינם חרדיים.

הלוויתו התקיימה במוצאי שבת מבית המדרש הגדול של סאטמר בויליאמסבורג לבית החיים בקרית יואל מונרו שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בני גנץ חסידות סאטמר הלל דוב גאנץ רבי משה אריה פריינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד