כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתיחות בצמרת

שגרירות ישראל בוושינגטון הונחתה לא לטפל בביקור גנץ

שגרירות ישראל בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ בוושינגטון. כמו כן, השגריר הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור. כזכור, ראש הממשלה נתניהו לא אישר לשר בני גנץ את הנסיעה

שגרירות ישראל בוושינגטון הונחתה לא לטפל בביקור גנץ
במליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות העובדה שראש הממשלה נתניהו לא אישר לשר בני גנץ את הנסיעה לוושינגטון, שגרירות ישראל בוושינגטון קיבלה הנחיה לא לטפל בביקור גנץ, והשגריר הרצוג לא צפוי לקחת חלק בביקור, כך דווח בכאן חדשות.

יו"ר המחנה הממלכתי הודיע ביום שישי לנתניהו על כוונתו לטוס לסדרת פגישות בוושינגטון, ללא רשותו, וביקש לתאם מסרים. בתגובה, ראש הממשלה נזף בו: "יש רק ראש ממשלה אחד". עד אז נתניהו לא ידע על כוונתו של גנץ, ומסרים טרם תואמו בין השניים.

גנץ צפוי להיפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בנוסף, צפוי השר לערוך פגישה עם חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית ובכירים בשדולת אייפ"ק. גנץ צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף שיערך בבריטניה.

בין מטרות הביקור: חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה וקידום הסדר ביטחוני מול לבנון. בנוסף, חיזוק של הלחץ האמריקני על המתווכות בנושא מתווה חטופים, בהתאם לעקרונות שנקבעו בפסגת פריז.

עוד בפגישות, ייערך דיון על סוגיית הנורמליזציה, שתהווה חלק מהתוכנית המדינית למיגור שלטון החמאס ברצועת עזה. בנוסף, צפוי לדון גנץ  בהבטחת המשך הסיוע האמריקני החיוני לביטחון ישראל.

בני גנץ בנימין נתניהו טיסה מדינית ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד