י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרשימה המלאה

הישגים משמעותיים: 'דגל התורה' מסכמת מערכת בחירות

דגל התורה הביאה הישגים משמעותיים בערים רבות ברחבי הארץ, לצד בחירתם של ראשי ערים ומועצות שנתמכו ע"י התנועה | הרשימה המלאה

 הישגים משמעותיים: 'דגל התורה' מסכמת מערכת בחירות
נציגי 'דגל' עם חברי המועצת צילום: באדיבות המצלם

מפלגת דגל התורה עשתה מהפך בערים רבות ברחבי בארץ: ראשי ערים ומועצות נבחרו בתמיכת בתנועה, כאשר בחלקן היה מאבק של ממש. כך, יצחק רייך נבחר לראש מועצת רכסים, גוטרמן במודיעין עילית, רביץ בקרית יערים, גרינברג מוביל בסיבוב שני בבית שמש, בגבעת זאב זכה יוסי אסרף - המועמד שנתמך על ידי דגל התורה זאת למרות המאבק הקשה, בעמנואל זכה אליהו גפני ובטבריה יוסי נבעה שקיבל את תמיכת הצדיק מטבריה הגאון רבי דב קוק.

בבני ברק דגל התורה קיבלה 10 מושבים ומובילה לראשונה בפער מהמפלגות האחרות. גם בבית שמש עלתה דגל התורה מ-4 נציגים ל-5 והיא המפלגה הגדולה בעיר. כל זאת לצד שורת הישגים של התנועה בערים ויישובים רבים בהם התמודדה לבחירות, חלקן לראשונה באופן עצמאי. העלייה הגדולה,אומרים בדגל התורה, היא בזכות "ההתייצבות הברורה לימין מרנן ורבנן חברי מועצגה"ת וזקני מאורי הדור עיני העדה שליט"א בראשם הגר"ד לנדו שליט"א, התייצבות של כל גווני ציבור יראי ד' בני וחניכי הישיבות ובוגריהם, מתוך אווירה של קידוש שם שמים והנפת "דגל" התורה".

אשדוד: אשדוד התורנית כשמה של הרשימה כן היא. מנתוני תוצאות האמת עולה כי 7,511 איש הצביעו לרשימה המאוחדת עם סיעות 'שלומי אמונים' הכוללת את הקהילות החסידיות בעיר, שהצביעו לרשימה שסימנה: 'דגל'. הקולות הללו תורגמו בסופו של יום לשני מנדטים, למרות שבכמות של כ-300 קול נוספים גם הנציג השלישי היה נבחר. "מעכשיו פנינו לעתיד, לפעילות מתוך אחדות וליכוד השורות, כשיחד נזכה להרבות כבוד שמים", ציינו ראשי הרשימה. 

אשקלון: בעיר הדרומית נבחר לראשונה נציג "דגל התורה" אבשלום יעקובי ברשימה עצמאית, כאשר הרשימה שזכתה לתמיכת הציונות הדתית בעיר זכתה לשני מושבים. והישג מדהים של 4250 קולות.

בני ברק: עיר התורה והחסידות בני ברק אמנם לא זוכה לראשונה לראות נציג "דגל התורה", אך לראשונה בהיסטוריה התנועה התמודדה ברשימה עצמאית בסימן 'דגל', וזכתה להישג מדהים של 31,244 קולות. הרשימה זכתה ל-10 מושבים משלה, בעוד היא מבטיחה לדאוג לשוויון וחלוקה הגיונית במשאבים העירוניים כפי שהשתקפו בתוצאות הבחירות לטובת הקהילות השונות בעיר. בראש הרשימה עומד יו"ר "דגל התורה" בבני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית מנחם שפירא. לראשות העירייה נבחר ברוב קולות ובתמיכת דגה"ת חנוך זייברט. 

בת ים: הרשימה המקומית זכתה במושב 1 ונציג דגה"ת יהונתן אלחרר יכהן ברוטציה כחבר הנהלת העירייה.

גן יבנה: אלירם שרביט נציג דגל התורה נבחר למועצת העירייה ורשימת "דגל התורה" שהתמודדה לראשונה עצמאית בעיר זכתה בהישג משמעותי של עשרה אחוזים מכלל הקולות בעיר. 

דימונה: הישג מדהים של רשימת דגל התורה בעיר הדרומית, שזכתה לקבל מושב במועצת העירייה, ופרצה בתמיכה רחבת היקף מקהלים שונים שביקשו לחזק ולהיאחז ברשימה שזכתה לתמיכת גדו"י.

חולון: רשימת טוב לחולון בהכוונת הגר"י זילברשטיין שליט"א, זכתה במושב במועצת העירייה וסך קולות משמעותי השווה למנדט וחצי. 

חריש: עם תום ספירת המעטפות הכפולות עולה כי "דגל התורה" הגיעה להישג בעיר חריש עם 623 קולות מה שהביא לבחירתו של  דוד פינקל כחבר הנהלת עיריית חריש. בעיר מסכמים בסיפוק רב את מערכת הבחירות שהסתיימה כאמור בהצלחה רבה עם הגדלה משמעותית של הנציגות החרדית בעיר מה שיוביל אי"ה להמשך שגשוג ופיתוח הקהילות בעיר ויביא לידי ביטוי את צרכי הציבור החרדי בעיר.

עליית הקולות המשמעותית ובחירתו לראשונה של נציג לעירייה, מעיד על משפחות נוספות אשר מתאכלסות בעיר, מה שיביא להתפתחות רוחנית במקום. בחריש מציינים כי מספר ימים לפני הבחירות עלה המרא דאתרא הגרש"ד רייסנר שליט"א יחד עם נציג "דגל התורה"  דוד פינקל אל מעונו של הגר"ד לנדו שליט"א להתברך, מרן שליט"א ברכו בחום ואף כתב מכתב תמיכה חם. בד בבד, מיזם מיוחד היה במהלך יום הבחירות במסגרתו אברכים רבים למדו ברציפות משעת פתיחת הקלפיות עד לסגירתם על מנת להרבות בזכויות לאור המערכה הגורלית לקהילה בעיר.

טבריה: מפלגת 'מאמינים בטבריה' שהתמודדה יחד שבטי ישראל ואיחדה את רוב הקהילות החרדיות בעיר הפכה לסיעה המובילה בגודלה בעירייה, כשבתוך הרשימה שולבו "דגל התורה" וסיעות אגודת ישראל. איחוד הקהילות בנשיאות הגה"צ הגר"ד קוק שליט"א וקהל מסורתי רב שנענה לקריאתו של הגר"ד קוק שליט"א להצביע לרשימה.

יו"ר "דגל התורה" בעיר דוד אוחנה נבחר לכהן כחבר הנהלת מועצת העירייה. במקביל, נבחר יוסי נבעה לראשות העיריה לאחר שקיבל את תמיכת רשימת 'מאמינים בטבריה' הכוללת את "דגל התורה". בחירתו מגיעה אחרי קדנציה שהסעירה את העיר בשל היבחרו של רון קובי והדחתו לאחר שלא הצליח להביא לאישור התקציב העירוני ומעבר הנהלת העירייה לוועדה קרואה. יוסי נבעה, מועמד החרדים, נבחר ברוב של 51.8% בעוד ראש העירייה לשעבר המודח רון קובי קיבל 22.9% בלבד.

מזכרת בתיה: הצלחה רבה נרשמה במושבה הקטנה בשפלה, הממוקמת בסמיכות לעיר רחובות לרשימת "דגל התורה" שזכתה למושב במועצה וקיבלה 10.5 אחוז מכלל הקולות בעיר. לראשות המפלגה נבחר שמואל מימון, אשר הוא עצמו לומד בפרויקט החברותות בכולל של הרב יוסף אבו, שאר חברי הרשימה הם נציג מהעדה האתיופית יאיר שטו, אשר פועל גדולות ונצורות לקרב את בני העדה לתורה ומצוות, ועוד נציגים אשר פעלו ופועלים למען ריבוי התורה במושבה.

מעלות תרשיחא: הרשימה שהתמודדה עם דגל התורה זכתה במושב במועצה. 

נוף הגליל: העיר הצפונית נוף הגליל שעוברת פיתוח ושגשוג ומתרחבת בעשרות קהילות בחרה שוב ברונן פלוט לראשות העירייה שזכה ברוב מוחץ. רשימת דגל התורה זכתה בשני מושבים במועצה עם סך של 2202 קולות וחיים אמרון יכהן כחבר הנהלת העירייה. 

קרית אתא: דגל התורה התמודדה לראשונה באופן עצמאי תחת האות ג בראשות נציגה המקומי אלקנה ויסנשטרן שנבחר למועצה וקיבל סך 1,283 קולות, מכל רחבי העיר. 

ראשון לציון: הישג משמעותי זכתה רשימת "דגל התורה" בעיר עם קבלת 6667 קולות, וזאת טרם ספירת המעטפות הכפולות בעיר. ולעת עתה זכתה הרשימה בשני מושבים. 

רחובות: העיר רחובות חשפה הישג אדיר לקהילה התורנית הגדולה בעיר, ולראשונה הצליחה הרשימה להוביל מהלך של בחירה לסיעה עצמאית ונפרדת בראשות יו"ר הרשימה אפי בן-גד והצליחה בסיעתא דשמיא בתום יום הבחירות להכניס נציג למועצה עם 2379 קולות.

רכסים: הישג כפול רשמה "דגל התורה" בממלכת התורה בצפון, עם היבחרו של מועמדם של גדו"י לראשות המועצה ברוב של 3118 קולות, בעוד הרשימה קיבלה 2792 קולות מה שמקנה לה חמישה נציגים למועצה.

רמת גן: הרשימה שזכתה להכוונתו ואמונו של הגר"י זילברשטיין שליט"א זכתה לכמות קולות השווה ל-2 מנדטים עם הכרזה אדירה בעיר של אלפי קולות בעד שמירת שבת קודש ואמונה כחלק ממצע המפלגה, מתוך מטרה להביא למלאה הארץ דעה את ד' ברחבי רמת גן, שכנתה הקרובה של עיר התורה והחסידות בני ברק, אך בשל הסכמי עודפים ולאחר ספירת הקולות במעטפות הכפולות התעדכן המודד למנדט והרשימה נשארה עם מושב 1 למועצת העירייה.

 רעננה: רשימת "דגל התורה" זכתה בשני מנדטים וסך של 2941 קולות.

דגל התורה בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד