י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שבוע לסיבוב השני

שעת מבחן: ההזדמנות להחזיר את בית שמש לידיים חרדיות

הציבור החרדי בבית שמש עומד בפני שעת מבחן. ביום ראשון הבא יתמודדו זה מול זה המועמד החרדי שמואל גרינברג וראש העיר המכנהת עליזה בלוך | הדבר הטבעי ביותר היה ללכת לאחדות, וכל שותף יקבל את הראוי לו. אין ספק שש"ס יכולה לצאת מהבחירות עם שלל רב | וגם: האם הטענות של ש"ס על גרינברג מוצדקות?

שעת מבחן: ההזדמנות להחזיר את בית שמש לידיים חרדיות
שמואל גרינברג צילום: באדיבות המצלם

הציבור החרדי בבית שמש עומד בפני שעת מבחן לקראת הסיבוב השני לראשות העיר: מחד עומד מועמד חרדי שללא ספק מכיר את העיר מקרוב ונגדו מתמודדת ראש העיר המכהנת, שאינה חרדית.

הביקורת על עליזה בלוך מגיעה מהרבה מאוד כיוונים. החל מחוסר הקצאות ועד חוסר אמון עם השותפים בקואליציה. הדבר הטבעי ביותר היה ללכת לאחדות, וכל שותף יקבל את הראוי לו. אין ספק שש"ס יכולה לצאת עם שלל רב - החל ממועצה דתית, רב עיר, סגן ראש עיר, שותפים בכירים בקואליציה ותיקים בכירים.

הטענות על גרינברג מצד ש"ס היא התנהלותו, כביכול, מול הציבור הספרדי בירושלים. אלא, שבבבדיקה קצרה מתברר כי בתקופתו סיעת ש"ס בירושלים עשתה מהפך בכל נושא הסמינרים. מי שזוכר בעבר את פתיחת שנת הלימודים בירושלים והכאב הגדול של הורים רבים שהשאירו את בנותיהן בבית, יודע את המצב הקשה לפני שגרינברג מונה למנהל אגף חינוך חרדי, ואת המצב לאחר המינוי.

בחיפוש פשוט בגוגל ניתן למצוא את זעקותיו של בכיר ש"ס בירושלים צביקה כהן מידי שנה, אודות המצב במשך שנים רבות, כאשר בשנים האחרונות הזעקות ירדו ובשנה האחרונה אף שיבח כהן את המצב והשיפור המיוחד.

בקהילות רבות בבית שמש זועקים 'יחד ננצח' ו'אחדות היא צו השעה'. גם נושא האידישקייט עומד במרכז סבב ב'. כל מי שמכיר את הגאון רבי נתן קופשיץ, בכיר הרבנים החרדיים בבית שמש, למרות היותו מזוהה עם העדה החרדית, יודע כי סיפור הסיבוב השני הוא בנפשו, מהמטרות בחשובות של טובת העיר וצרכי הציבור החרדי.

סגן השר משה אבוטבול שהיה בידידות רבה עם הרב קופשיץ עוד מימי היותו ראש עיריית בית שמש, היה בקשר רציף עם הרב לטובת התושבים וקידום העיר ברוחניות וגשמיות. הרב קופשיץ, כמי שאכפת לו מהעיר, כואב את המצב, וזועק גם הוא לאחדות בין כלל המגזר החרדי.

הקריאה לכל הצדדים היא להתעשת מוקדם פן יהיה מאוחר. השעה היא שעת אחדות, ורק ביחד הציבור החרדי יוכל לנצח ולדאוג לכל הצרכים בעיר. שכונות שלמות ממתינות בכליון עיניים לצרכיהם שלא סופקו בחמש שנים האחרונות.

גרינברג, שכבר כיהן כסגן ראש העיר ומכיר את העיר מקרוב, יוכל להביא את השינוי המיוחל. לשם כך על כולם להתאחד וכל אחד יקבל את הראוי לו. אויבי הציבור החרדי כבר יוצאים בקמפיין של גזענות כדי לנסות ולפלג את הציבור ולפגוע בעתידה של בית שמש.

בית שמש שמואל גרינברג שמוליק גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד