כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרסמו את ההקלטה

הרוסים האזינו לשיחה מסווגת של בכירי צבא גרמנים

בהקלטה שדלפה נשמעו גנרלים גרמנים דנים כיצד אוקראינה יכולה להשתמש בטילים חכמים כדי להרוס את הגשר של רוסיה לחצי האי קרים. קצין גרמני התקשר בשיחת ועידה לדון במשלוח טילים עם הטלפון הסלולרי שלו מחדר מלון בסינגפור

הרוסים האזינו לשיחה מסווגת של בכירי צבא גרמנים
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

מפקד חיל האוויר של גרמניה נפגש עם קצינים בכירים בפגישה שהוגדרה חשאית בחודש שעבר, כדי לדון במשלוח אפשרי של טילים מונחי לייזר מדויקים לאוקראינה.

הטילים ארוכי הטווח מתאימים להרוס את הגשר המחבר את רוסיה לחצי האי קרים האוקראיני הכבוש בידי רוסיה, כך אמרו הקצינים הגרמנים בשיחה.

מה שהם לא ידעו הייתה העובדה שמרגלים רוסים הקליטו את שיחתם, שחשפה פרטים מסווגים על המעורבות המערבית באוקראינה. קלטת אודיו בת 38 דקות של הדיון פורסמה באינטרנט לראשונה על ידי הערוץ הרוסי הממלכתי הרשמי RT.

בכירים בגרמניה אישרו את האותנטיות של ההקלטה ל"וול סטריט ג'ורנל" ואמרו כי הפגישה התקיימה בפלטפורמה הלא מוצפנת WebEx, פלטפורמה לשיחות ועידה מקוונות. קצין אחד התקשר עם הטלפון הסלולרי שלו מחדר מלון בסינגפור.

הפגישה התמקדה כיצד גרמניה עשויה לשלוח טילי שיוט ארוכי טווח של Taurus לאוקראינה. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, סירב לשלוח את הטילים למרות הפצרות אוקראינה ולחץ בתוך ממשלת גרמניה.

בהקלטה גורמים רשמיים אמרו כי בריטניה, צרפת וארה"ב מחזיקות חיילים באוקראינה כדי לסייע בהפעלת מערכות נשק מערביות מתוחכמות, דבר שהמדינות הללו הכחישו.

ההדלפה סיפקה ניצחון תעמולתי עבור הקרמלין, ועוררה סערה בגרמניה, ההדלפה עלולה לפגוע ביחסים של גרמניה עם בעלי ברית ממדינות נאט"ו.

רק לפני מספר שבועות התגלה כי קצין בכיר בשירות הביון החוץ של גרמניה BND נעצר בחשד שריגל למען מוסקבה.

שולץ אמר כי לא ניתן את הטילים לאוקראינה מכיוון שהם ידרשו חיילים גרמנים שיסייעו בהפעלתם. בשיחה שהודלפה דנו הבכירים, כיצד ניתן לאמן את האוקראינים להשתמש במערכת בעצמם.

שולץ נמצא זמן רב תחת לחץ בינלאומי ומקומי לספק את הטילים. בריטניה הציעה בשלב מסוים להעביר את המערכת לאוקראינה על מנת לסייע לקנצלר לשמור על מדיניותו לפיה אין למשוך את גרמניה ישירות למבצעים צבאיים.

ההדלפה כעת מפחיתה את הסבירות שגרמניה תספק את הטילים, כך אמרו פוליטיקאים ואנליסטים ל"וול סטריט ג'ורנל".

בעקבות ההדלפות, גורמים רוסיים תקפו את גרמניה על כך שדנה בהתקפות על מטרות רוסיות ואיימו בנקמה אם גרמניה תהפוך לחלק מהמאמץ המלחמתי.

"הדליפה הייתה חמורה מאוד ותיחקר בקפדנות רבה ומהר מאוד", אמר שולץ לעיתונאים במהלך ביקור בוותיקן בשבת. שירות המודיעין הצבאי של גרמניה פתח בחקירה של כל הכוחות המזוינים ועובדי מדינה הקשורים לשיחה.

לגרמניה יש מאגר של כ-600 טילי Taurus, מתוכם כ-500 מוערכים כמבצעיים. מפקד חיל האוויר הגרמני אינגו גרהרץ אמר שגרמניה יכולה להרשות לעצמה לספק 100 טילים לאוקראינה, שימסרו בשתי פעימות. הוא הוסיף כי בריטניה וצרפת הפעילו לחץ על גרמניה לספק טילי שיוט מכיוון שהן עצמן מיצו את המאגרים שלהן.

דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה בהצהרה כי מוסקבה דרשה תשובות מברלין. "היריבים ההיסטוריים שלנו, הגרמנים, הפכו שוב לאויבינו המושבעים", כתב נשיא רוסיה וראש ממשלת רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, כיום סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית.

 
מלחמת אוקראינה רוסיה דמיטרי מדבדב גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד