כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אלפי מועמדים נפסלו

אחוז הצבעה נמוך במיוחד בבחירות החשובות באיראן

סוכנות ידיעות מדווחת כי 41% בלבד הצביעו בבחירות לפרלמנט באיראן. בארה"ב האשימו: "המשטר האיראני מנסה להציג את הבחירות הללו כתצוגה של הדמוקרטיה, אך הוא כבר פסל אלפי מועמדים"

אחוז הצבעה נמוך במיוחד בבחירות החשובות באיראן
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

אחוז הצבעה נמוך במיוחד נרשם בבחירות לפרלמנט באיראן, זאת כאשר מדובר בהצבעה הראשונה מאז מחאת החיג'אב והזעם ברחוב האיראני על השלטון. 

גורמים רשמיים עדיין לא פרסמו את נתוני ההצבעה, אך סוכנות הידיעות הממשלתית IRNA דיווחה כי מדובר ב-41%. בעיתונות האיראנית הוצג נתון זה תחת הכותרת "רוב שקט". לפי דיווחים, כוחות הביטחון האיראניים אילצו את העיתון לשנות את הכותרת שלו. 

אברם פאלי, סגן השליח המיוחד לאיראן במחלקת המדינה האמריקנית, שיתף את דעותיו על הבחירות ברפובליקה האסלאמית וקבע: "המשטר האיראני מנסה להציג את הבחירות הללו כתצוגה של הדמוקרטיה, אך הוא כבר פסל אלפי מועמדים. העם האיראני מודע לחלוטין לכך שהבחירות הללו, ללא קשר לתוצאותיהן, אינן מייצגות אותם באמת, ואנו עומדים לצדו באמונה זו".

הוא חזר על מחויבותה של ארה"ב לעמוד לצד העם האיראני, והצהיר: "ארה"ב תמשיך לשים דגש על פקידי משטר המעורבים בהפרות זכויות אדם כאלה, ששוללים מהאיראנים את חירויותיהם הבסיסיות. אנו נמשיך לעמוד עם האיראנים במאבקם למען עתיד חופשי".

איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד