כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נתונים קשים

כ-19 אלף ילדים נפגעו בגוף ובנפש מאז פרוץ המלחמה

נתוני המועצה לשלום הילד שיוצגו היום לנשיא המדינה מעלים כי 38 ילדים נרצחו בטבח בשבעה באוקטובר. יחד עם זאת, 19,407 ילדים נפגעו בגוף ובנפש בפעולות האיבה מאז פרוץ המלחמה

כ-19 אלף ילדים נפגעו בגוף ובנפש מאז פרוץ המלחמה
קיבוץ בארי אחרי הטבח צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המועצה לשלום הילד תציג היום (ראשון) לנשיא המדינה נתונים על השפעות המלחמה על הילדים והנוער בישראל. לפי הנתונים, כ-19,407 ילדים נפגעו בגוף ובנפש מאז פרוץ המלחמה, 37% מתחת גיל שש.

38 ילדים נרצחו בטבח. עוד לפי הדוח 42 ילדים נחטפו לרצועת עזה ונכון להיום ישנם 2 ילדים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס. 84% מההורים דיווחו על מצוקה נפשית של ילדיהם. 64% דיווחו על פחד, 62% דיווחו על חרדה. 

36% דיווחו על קושי גדול יותר של ילדיהם להיפרד ו-34% דיווחו על קושי של הילד להירדם. 

בדוח נכתב כי "נתוני השנתון מצביעים על הקשר הטרגי שבין חולשתן של המערכות הציבוריות האוניברסליות ושל רשת ההגנה המדינתית על ילדים ערב הטבח והמלחמה, לבין היקף ועומק ההשלכות על מצבם של הילדים. הניסיון המקצועי אף מלמד שהנתונים הקשים של ראשית המלחמה הם כנראה רק המבוא לתמונה הרת אסון שתתבהר רק בהמשכה או בסופו של המשבר שפוקד אותנו. רק שינוי מחשבתי מוחלט ושינוי אסטרטגי כולל במדיניות הנוגעת לילדים יוכלו לשנות את התמונה ולהציל אותם ואותנו כחברה".

מנכ"לית המועצה, עורכת הדין ורד וינדמן אמרה: "הבוקר הזה אנחנו קודם כל משמיעים את זעקתם של הילדים אריאל וכפיר ביבס שעדיין בשבי החמאס, את זעקתם של 38 הילדים שנרצחו בטבח, את זעקתם של אלפי הילדים שנעקרו מביתם, ושל 19,407 הילדים שנפגעו, והוכרו על ידי הביטוח הלאומי כנפגעי פעולות איבה בגוף ובנפש. אלה מספרים שהדעת לא יכולה לעכל והנפש לא יכולה לשאת".

מלחמת חרבות ברזל חמאס ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד