כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מכוסה בדקירות"

הפיגוע בשוויץ: המחבל אמר שתפקידו "להרוג את כל היהודים"

קורבן הפיגוע בציריך שנדקר אתמול נשאר ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו אינו ברור עדיין. "אנחנו מתפללים בשבילו", אמר גיסו. בקהילה זועמים: "העובדה שהוא פשוט נדקר ברחובות ציריך היא לא ייאמן"

הפיגוע בשוויץ: המחבל אמר שתפקידו "להרוג את כל היהודים"
זירת האירוע צילום: באדיבות המצלם

פיגוע טרור אכזרי התרחש בציריך שבשוויץ. במוצאי שבת הותקף חרדי בסכין על ידי מחבל מוסלמי בן 15 ונפצע קשה. משפחתו של בן ה-50 בהלם עמוק. "איך יכול לקרות דבר כזה?" אמר גיסו של הקורבן לתקשורת המקומית. הוא סיפר בדמעות את השתלשלות האירוע.

הפיגוע התרחש בזמן שילדיו ואשתו של בן ה-50 ביקרו את ההורים של אשתו, אבי המשפחה היה אמור להצטרף אליהם מאוחר יותר. אבל הוא לא הגיע. בסביבות השעה 21:30 צלצל פעמון הדלת. משלא הופיע איש בדירה לאחר מספר דקות, אביה של אשתו של הנדקר הביט מבעד לחלון וראה את חתנו יושב על הרצפה. "אבי חשב שהוא נפל ולכן שלח את בנו בן ה-14 לבדוק מה מצבו". רק כשירד למטה התבררה חומרת המצב.

המשפחה יצאה בסערה מהבית. שם פגשו לא רק את אבי המשפחה שנפצע קשה, אלא גם את המחבל הצעיר. הגיס סיפר "הוא הוחזק על ידי שני אנשים, לידו הייתה סכין על הקרקע". כשהמחבל ראה את המשפחה הוא אמר לבתו בת ה-19 של הקורבן שהוא "שייך לגדודי אל-אקצא ועשה את חובתו המוסלמית ותפקידו להרוג את כל היהודים".

תוך דקות היו במקום אנשי כוחות ההצלה מהקהילה היהודית. "העבריין כנראה דקר כמה פעמים את גיסי שהיה מלא בדקירות”. לדברי הגיס ששמו לא פורסם, בתקיפה נפגעו גם העורק הראשי של הקורבן וגם ריאותיו. "הוא איבד הרבה דם. העובדה שגיסי עדיין חי היא נס מאלוהים" אמר.

הקורבן נשאר ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו אינו ברור עדיין. "אנחנו מתפללים בשבילו", אמר גיסו לאתר 20min. המשפחה לא לבד בזה. במוצאי שבת התכנסה הקהילה בבית הכנסת בציריך לתפילה המונית בעקבות הוראת רב בית הכנסת. "זה נותן לנו כוח", אמר הגיס בן ה-38. המשפחה מודה מאוד גם לעוברי אורח שהחזיקו את התוקף, למשטרה, לכוחות ההצלה ולצוות בית החולים.

באדיבות המצלםמעצרו של המחבלצילום: באדיבות המצלם

הפיגוע הטביע את חותמו במיוחד על ילדיו של הקורבן: "הם מאוד מפחדים לצאת לרחובות. הם לא רצו ללכת לבית הכנסת ביום ראשון". בקהילה זועמים: "העובדה שהוא פשוט נדקר ברחובות ציריך היא לא ייאמן". עם זאת, המעשה האכזרי לא מפחיד אותם: "אנחנו גאים להיות יהודים. אנחנו לא רוצים ולא נסתיר את זה", הדגיש הגיס.

 שמו של הפצוע לתפילה: מאיר צבי בן שרה לרפו"ש בתושח"י.

 

 

 

 

 

ציריך שוויץ מלחמת חרבות ברזל פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד