י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יום של גילה"

ההוראה המפתיעה של הרב - אחרי שמועמד החרדים נבחר

לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד, ראש העיר אלברט טייב נבחר ברוב של כ-60% והדיח את ראש העיר שוש כחלון כידור | בעקבות המהפך, הורה המרא דאתרא שלא לומר תחנון: "השמחה היא לא על הפעולה הטכנית, אלא על קידוש השם הגדול"

ההוראה המפתיעה של הרב - אחרי שמועמד החרדים נבחר
ראש והמרא דאתרא מרימים לחיים צילום: באדיבות המצלם

מהפך פוליטי בעיר כפר יונה: לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד, ראש העיר אלברט טייב נבחר ברוב של כ-60% והדיח את ראש העיר שוש כחלון כידור שקיבלה 26% בלבד.

הדחתה של כידור מגיעה לאחר קדנציה רווית מאבקים וקואליציה כמעט לא מתפקדת, כאשר לאורך כל הקדנציה, ניהלה ראש העיר, לטענת הקהילה החרדית, מאבקים נגד ציבור שומרי המסורת תוך הצרת צעדיהם.

לדברי גורמים בקהילה החרדית בעיר בראשות המרא דאתרא הגאון רבי יוסף הללויה, "בתקופה האחרונה נחצו כל הקווים והרדיפה הפכה לאובססיבית, עם התחייבות "למחוק את הציבור החרדי" מיד לאחר שתיבחר לקדנציה נוספת".

עם התקרב מועד הבחירות, ראש העיר הנבחר טייב, הגיע מספר פעמים להתברך מהמרא דאתרא, הגר"י הללויה והציבור החרדי-דתי הביעו בו תמיכה מוחלטת. עם פרסום התוצאות, התברר כי טייב הצליח לגבור על כידור בפער משמעותי של יותר מ-30% מקולות הבוחרים, בהם רבים מתומכי הרשימה החרדית-דתית המאוחדת – שס"ק, שזכתה להישג מדהים עם למעלה מ-21% מקולות הבוחרים ובכך הפכה למפלגה השנייה בגודלה.

גם בבחירות למועצת העיר ספגה כידור כישלון משמעותי ונחתכה במחצית מכוחה, כאשר קיבלה שני מנדטים בלבד ורק לאחר המעטפות הכפולות עלתה ל-3. זאת במקום 5 מנדטים שהחזיקה עד עתה. סיעתו של ראש העיר אלברט טייב, זכתה ב-6 מנדטים.

יצויין כי על פי תוצאות האמת, סיעתו של ראש העיר הינה הסיעה הגדולה ביותר ובאופן תיאורטי, יחד עם שס"ק, הוא יכול להרכיב קואליציה, ללא שהוא נזקק להסכמים נוספים.

לאחר פרסום התוצאות הדרמטיות, הגיע ראש העיר הנבחר טייב, למעונו של המרא דאתרא הגר"י הללויה, הרים איתו לחיים והתקבל בחמימות רבה.

השמחה בקהילה החרדית ובקרב ציבור שומרי המסורת רבה, עד כי הגר"י הללויה הורה שלא לומר תחנון, ביום שלאחר הבחירות, זאת לצד אמירת 'נשמת כל חי'. בשיעור שמסר לאחר מכן הסביר את הוראתו: "היום רבותי, היה יום טוב, יום של גילה - לא אמרנו תחנון בתפילה. שאלו אותי היום: "מה הרב כל כך שמח?", עניתי: אני שמח היום כמו שנולד הבן הבכור שלי.

כשסיפרו לי על תוצאות הבחירות בבוקר מיד עלה לי פסוק בראש... סוף הפסוק:  "אֶת־עׇנְיִ֞י וְאֶת־יְגִ֧יעַ כַּפַּ֛י רָאָ֥ה אֱלֹהִ֖ים וַיּ֥וֹכַח אָֽמֶשׁ" אם אנו רבותיי נהיה יותר יראי שמים אז הקב"ה יביא לנו מנהיגים יותר ראויים

והשמחה היא לא על הפעולה הטכנית, אלא, על קידוש השם הגדול. אנשים חילוניים התקשרו אליי היום, רבים, שאינם שומרים מצוות - לאחל לי בהצלחה, והרי על מה לאחל לי בהצלחה? חשבתי לכתחילה על שס"ק - אך, לא. גם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות מבינים שמי שהיה לא טוב עם התורה, עם האמונה - זה מה שקורה לו. וזה קידוש שם שמים ורואים זאת בחוש.

ואם יש קידוש שם שמים כזה, מה יהיה כשיגיע מלך המשיח. כולם יבואו, כולם יאמרו - השם מלך השם מלך השם ימלוך לעולם ועד".

כפר יונה הרב יוסף הללויה בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד