כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הטיסה שלא אושרה

גדעון סער נגד בני גנץ: "לפי דעתי זו טעות"

טיסת השר גנץ לוושינגטון ולבריטניה ללא אישור ראש הממשלה ממשיכה לעורר סערה בקואליציה וגם בתוך מפלגתו. השר סער מפתיע הערב בביקורת כלפיו

גדעון סער נגד בני גנץ: "לפי דעתי זו טעות"
גדעון סער ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר ביחסים בין בני גנץ לגדעון סער? האחרון יוצא נגד שותפו להנהגת 'המחנה הממלכתי' לאחר שלא קיבל את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לפגישות מדיניות בארצות הברית.

סער אומר הערב בראיון לעודד בן עמי ב'חדשות 12': "נסיעה מדינית לשליחות מדינית דורשת את אישור הממשלה ע"פ תקנון הממשלה, זה לא עניין של פרוצידורה, זה עניין של נורמה ממלכתית בסיסית שמאפשרת תיאום בעבודה המדינית, ולפי דעתי אם הדבר הזה לא קרה, יכול להיות שבני הוטעה ע"י או אנשיו לא עשו את הדבר הזה, לפי דעתי זו טעות".

באחרונה פורסם כי מאז כניסתו של סער לממשלת נתניהו בעקבות המלחמה, השניים מרבים להיפגש ולהתייעץ, לעיתים אף בארבע עיניים, מה שרבים מפרשים כאולי חזרה שלו לליכוד בבחירות הבאות. בראיון לערוץ כנסת אמר סער כי "לא צריך ללכת לקונספט של ממשלות צרות. לדעתי צריך להפסיק עם החרמות, כולל נתניהו".

"לא שיניתי את דעתי על נתניהו אבל היום אחרי שהציבור יבחר בבחירות הבאות צריך לכבד את ההכרעה ולהקים ממשלה על בסיס ההכרעה". אמר סער.

בינתיים השר גנץ כבר נחת בוושינגטון ולפי הלו"ז שפורסם, הוא ייפגש הערב עם מנכ"ל איפא"ק, הווארד קור ובכירים נוספים בארגון. 

מחר הוא צפוי להיפגש לפי הסדר הבא: עם יועץ נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק, עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן וכן עם סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס. 

ביום שלישי ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. ובאותו היום ימריא גנץ מוושינגטון ללונדון שם יפגש עם שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון ובכירים נוספים.

גדעון סער בני גנץ טיסה מדינית בנימין נתניהו טיסה לארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד