ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מעירים את אילת: סיום מסכת יבמות ליד ים סוף

תלמידי כולל 'אור החיים' בנשיאות הגאון רבי ראובן אלבז חגגו סיום מסכת בעיר הדרומית • הפתעה: יש גם חילונים

במעמד הסיום (באדיבות המצלם)
במעמד הסיום (באדיבות המצלם)

חגיגה שכזו עוד לא ראתה העיר אילת: בזה אחר זה באו כשבעים איש מבני העיר הדרומית לסיום מסכת יבמות במוסדות אור החיים שבנשיאות חבר מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון רבי ראובן אלבז.

שיעור הדף היומי שנוסד עם תחילת מחזור הדף היומי האחרון, מקבץ בתוכו פסיפס ומגוון אנשים ודעות, מכל הקהילות והחוגים, גם מתוככי הציבור שאינו שומר תורה ומצוות. מוסדות אור החיים בעיר הוקמו על ידי ראש הישיבה לפני כשלושה עשורים, ויש להם השפעה על למעלה מאלף משפחות בעיר הנהנים משלל פעולות יהדות וחסד הנעשים בין כתלי המוסדות.

הרב יואב חנו, תלמידו הקרוב של הגר"ר אלבז, נשלח על ידו לעמוד בראשות המוסדות בעיר ומאז הפך למודל של קירוב לבבות. בבניין המוסדות לצד כולל אברכים הוקם מועדון לנוער בו מגיעים בכל יום למעלה ממאה תלמידים - רובם מבתים מסורתיים וחילוניים - לשיעורי תורה עם אברכי הכולל. כל ארבעה ילדים זוכים לחברותא של שעה וחצי ביום המאיר להם את דרך היהדות, הכול בהכוונתו של ראש הישיבה הגאון רבי ראובן אלבז.

אברכי הכולל העוסקים רובם ככולם גם ב'קירוב' זכו לסיים עתה את מסכת יבמות על סדר הדף היומי. השיעור הנמסר על ידי הרה"ג אברהם חנו מלכד בתוכו חרדים, דתיים, מסורתיים ואפילו חילוניים שמרגישים כאן הכי בבית. "הרב אלבז לימד אותנו", אומר הרב חנו, "כל יהודי הוא בן של מלך, כל ילד הוא יהלום בכתר מלך מלכי המלכים".

סעודת המצווה המפוארת נמשכה כשלוש שעות במהלכו העלו המשתתפים דברי תורה וחיזוק. ההתרגשות הגיעה לשיאה כשתושב האזור, דורון אילני, נשא דברי ברכה נרגשים והודה לצוות המוסדות שבזכות השיעור בדף היומי נהפך הבית שלו לבית של תורה. "את הבן שלי יאיר, שלחתי ללמוד בישיבה בזכותכם", סיפר האב הנרגש לקול מחיאות הכפיים של הקהל.

עם סיום דברי הברכה והמשא המרכזי ע"י מגיד השיעור נוצר הקשר עם מוסדות אור החיים בירושלים וראש הישיבה שלח את ברכתו מרחוק המקום וקירוב הלב: "איל"ת ראשי תיבות: אנחנו לומדים תורת יבמות" אמר ראש הישיבה וברך את כל המשתתפים שימשיכו לעסוק בתורה המשמחת לב ומאירת עיניים. "כשאני שומע על סיום מסכת בעיר אילת אני נרגש כולי, זה ממש בחינת תחיית המתים. מי האמין שבאילת ילמדו תורה? מי חלם שבאילת ילמדו דף היומי? אני משוכנע ובטוח שהמשיח בוא יבוא דרככם", אמר ראש הישיבה ואיחל רוב ברכה והצלחה לתלמידו המסור הרב יואב חנו וכל צוות המוסדות.









אילת ראובן אלבז אור החיים סיום מסכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד