כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לדרישת הוועדה

הביטוח הלאומי בבשורה למפונים שנעדרים מעבודתם

מפונים מובטלים שמיצו את זכאותם לדמי אבטלה יקבלו מענק חודשי חלופי; לאחר תום הפינוי תימשך הזכאות למענקים- בין 30 ל-90 ימים | ההקלות עדיין לא בתוקף וכי ההסכם צריך להיחתם מול משרד האוצר ולאחר פרסום להערות הציבור | כשההקלות יעברו הן יהיו רטרו מינואר

הביטוח הלאומי בבשורה למפונים שנעדרים מעבודתם
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

ועדת העבודה והרווחה אישרה קיום חובת היוועצות להסכם שגובש בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי, לפיו תושבים של יישובים שפונו או הוצאו להתרעננות אשר אינם מועסקים וכבר ניצלו את זכאותם לדמי אבטלה, יהיו זכאים למענק חודשי חלופי. גובה המענק ייקבע על פי גובה דמי האבטלה ליום ששולמו לזכאי בחודש הזכאות האחרון בו היה זכאי להם, כפול מספר הימים שבהם לא היה מועסק בחודש הנידון, למעט ימי שבת וחג.

לדרישת הוועדה, ההסכם יעמוד בתוקף עד חודש אוגוסט, במקום עד סוף חודש מרץ עם אפשרות הארכה, זאת במטרה לתת ודאות למפונים. בנוסף, יתווספו לזכאות למענקים גם מפונים מעל גיל 67 שהיו מועסקים לפני הפינוי. 

כמו כן מגדיר ההסכם תקופת הסתגלות למפונים, לפיה מרגע שתתקבל החלטה של הממשלה על חזרה מלאה של התושבים לעיר או לישוב שפונו, ימשיך זכאי לקבל את המענקים למשך 30 ימים נוספים. במידה ויוחלט על חזרה הדרגתית ליישוב- תוארך הזכאות ל-90 ימים. 

גילי הכהן, רפרנטית תעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר הסבירה כי "בחזרה הדרגתית יכול להיות שחלק מהתושבים ובעלי העסקים לא חזרו, חלק מהשירותים עדיין לא פעילים. במצב כזה היכולת למצוא עבודה מורכבת יותר ולכן תקופת ההסתגלות ארוכה יותר".

מפרטי ההסכם עולה כי זכאים תושבי שדרות, שלהם הותר לשוב באופן הדרגתי לביתם מה-1 בינואר וכן זכאים תושבי היישובים שהותר להם לחזור באופן מלא ב-29.2 בהם זיקים, מפלסים, רעים, ניר יצחק, פרי גן ועוד, יהיו זכאים למענקים עד סוף חודש מרץ.

עו"ד שלומי מור מהביטוח הלאומי הבהיר בוועדה כי המפונים יקבלו את המענקים ללא דרישה להתייצב בלשכת התעסוקה וללא קשר לקצבאות אחרות המשולמות להם.

סגן ראש עיריית קריית שמונה אופיר יחזקאלי ביקש לדעת מתי צפויים לעבור המענקים לזכאים ואמר: "בשטח יש ציפייה גדולה לדבר הזה, אנשים לא קיבלו כסף מה-1.1 ומחכים מאוד לכסף". נציגי הממשלה בדיון העריכו כי הכספים יועברו לזכאים החל מסוף חודש מרץ.

חשוב לציין כי ההקלות עדיין לא בתוקף וכי ההסכם צריך להיחתם מול משרד האוצר ולאחר פרסום להערות הציבור. כשההקלות יעברו הן יהיו רטרו מינואר.

המוסד לביטוח לאומי ביטוח לאומי דמי אבטלה מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד