כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנתונים המלאים

סקר: כמה מנדטים תקבל מפלגה בראשות גלנט?

לפי סקר חדש, הפער בין המחנה ממלכתי לליכוד גדל ונתניהו זוכה רק ל-17 מנדטים. אם גלנט יקים מפלגה, הוא יקבל 9 מנדטים, בעוד מפלגת שמאל בראשות יאיר גולן תקבל 8 מנדטים

סקר: כמה מנדטים תקבל מפלגה בראשות גלנט?
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

הפער ממשיך לגדול: לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', אם הבחירות היו נערכות היום (ראשון), המחנה הממלכתי בראשות גנץ זוכה ל-39 מנדטים לעומת 17 מנדטים בלבד למפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להיחלש, וזוכה ל-12 מנדטים בלבד.

עוצמה יהודית, ש"ס וישראל ביתנו מקבלות 9 מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, הציונות הדתית ורע"מ מקבלות 5 מנדטים כל אחת ומרצ וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מנדטים. 

בהנחה ששר הבטחון יואב גלנט ויאיר גולן יקימו מפלגות בראשותם, גלנט יקבל 9 מנדטים וגולן 8. בתרחיש כזה המחנה הממלכתי מאבדת 8 מנדטים, ויש עתיד מאבדת 3 מנדטים. 

יחד עם זאת, 67% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בגיוס חרדים, לעומת 21% שתומכים בהמשך הפטור. 39% חושבים כי גלנט הציב את האולטימטום בדבר גיוס החרדים בגלל הרצון לפרק את הממשלה, לעומת 43% שטוענים שהוא עשה זאת בשל "הצורך בשוויון בנטל".

53% סבורים כי שרידות פוליטית היא זו שמנחה את ראש הממשלה נתניהו. 35% מהמשיבים סבורים כי גנץ והמחנה הממלכתי צריכים לפרוש מהממשלה.

בנימין נתניהו יואב גלנט סקר בחירות יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד